Monday, April 11, 2011

Zlatnoruki i majstori, majstori :)

Naidju tako ponekad baksuzni dani, ponekad naidju i baksuzne nedelje, meseci, godine...ja se samo nadam da ce se ovde zavrsiti na nedelji :)
Ima dana kad ustanes i sve podje naopako, uporedo sa onim delom o psima imali smo i malo cimanja sa kolima.Sve je pocelo tako sto je Acu mrzelo da ode peske da kupi pelene, prodavnica nam je na 200m ali on je bio umoran posle posla i resio da ode kolima, kada se vracao u garazu na samom ulazu auto se ugasio i nije mogao da ga upali. Jedan od mladjih komsija mu je pomogao da ga spusti na suvo u garazu i parkira i tu smo ga ostavili dok ne vidimo sta dalje. Sledeci dan pocela sam da zovem redom, prvo majstore tj servise pa onda slep sluzbe...e tu je bilo zanimljivih stvari, znate kako svaka slep sluzba ima svoj reon i svkak radionica ima dil sa nekom slep sluzbom...oni koji su imali jeftinije tarife nisu vozili na nasoj teritoriji, oni koji su vozili nisu silazili u podzemne garaze, a oni koji su hteli da sidju trenutno nisu imali vozilo...Visila sam na telefonu jedno sat vremena dok nisam uspela da nadjem i servis i slep sluzbu,i da ukombinujem tako da svako hoce da odradi svoj deo posla, jedina caka je bila u tome sto je neko trebalo da dogura kola od 2 i po tone do ulaza u garazu koji je strm da bi slep mogao da ih ispeca napolje, Acine kolege s posla su se slozile da mu posle radnog vremena pomognu i nekako su izgurali kola (kad vidis kako 3 bledunjava programera guraju auto jezik te svrbi da im ne viknes -momci probajte da ga restartujete mozda proradi :)).Covek koji je vozio slep rekao mu je kad je video sta je da treba samo da promeni akumulator i da to moze u nekoj od vecih prodavnica kao sto je Walmart ili Canadian tire , ne mora da ide kod majstora,ipak covek je naplatio 65 dolara izlazak pre nego je otisao, upalili su kola i posto sada nismo smeli da ih gasimo potrpali smo se da odemo po akumulator. Na nasu nesrecu ispred Walmarta su se ugasila a oni nisu radili promene akumulatora, covek nam je opet pomogao da ga upalimo i uputio nas u Canadian tire, prodavnice obicno rade do 9 ili 10 i kada smo stigli do Canadiana oni su vec bili pred zatvaranjem i nisu hteli da prime auto jer su vec imali 4 na cekanju, za to vreme ja sam sedela i drzala nogu na gasu da se opet ne ugasi a auto bi s vremena na vreme odlepio palila su se i gasila svetla i sirena i cinilo mi se da se svi na parkingu pitaju sta se desava, nisam znala dal da se smejem ili da se sakrijem ispod volana :))...Molila sam Acu da nas vrati kuci pre nego ostanemo negde na pola puta sa Aleksom koji treba da vecera i spava, stigli smo do raskrsnice 200m od zgrade kada se na semaforu ugasio, ja sam istrcala sa bebcom a ostali su poceli da sviraju i pokusavaju da nas obidju, Aca je pokusao da pregura auto preko ogromne raskrsnice od 8 traka ali cisto sumnjam da bi uspeo da iz jednog crnog dzipa nije izletela gomila momaka i devojaka spremnih za provod u gradu u sve odelima i na stiklama i pocela da gura kola sa njim, nismo stigli ni da im se zahvalimo kako treba jer se auto zaustavio na sred autobuske stanice na kojoj je 15 ljudi cekalo bus i blenulo u cudu.Ja sam prebacila Aleksu preko ramena i krenula trkom ka zgradi da zovem opet slep sluzbu a usput sam ostavila aci moj mobilni i novcanik jer je njegovom , kako to uvek biva kad vam stvarno treba mob -otisla baterija. I opet sam zvala onu slep sluzbu koja nam je danas vec naplatila izlazak...posle 10tak minuta pokupio ga je neki pakistanac i nisam se vise cula s njim.Posle 20 min zvali su iz slep sluzbe da me pitaju gde mi je muz jer ga oni traze po raskrsnici...ups, nemam pojma pa neko od vas ga je pokupio zar ne? Posle 2 sata Aca se vratio i ispricao mi ostatak avanture.
Pakistanac ga je odveo u ortakovu radionicu u East york, malu prljavu garazu gde je bio jos jedan Pakistanac i jedan 24oro godisnji meksikanac Karlos, onda su drugari seli da gledaju tv i pricaju dok je Karlos majstorisao, skinuo tocak, plasticne zastite i jos gomilu cuda da bi dosao do akumulatora koji je ispod motora kod naseg auta. Za to vreme Aca je pitao ljude kako im se svidja u Kanadi, vozac slepa koji je tu 20 godina je prokomentarisao kako nije dobro jer moras da radis ko pas non stop dok u njihovoj zemlji jes da nista ne zaradis al bar ne moras da crncis ko konj i da radis u fabrici na traci ko ovde...Onaj cija je garaza (koja radi 24 casa) je rekao da je njemu ok, nije lose ali ako ti je danas dobro ne znaci da ce i sutra biti...Karlos je rekao da bi voleo da se vrati u Meksiko jer se tamo manje radi i bolje je bar sto se njega tice, i ovde ne moze da se naspava jer radi smene i tesko mu je...onda je dosao red na Acu, rekao im je kako je i tamo radio smene,12 sati dan- noc,kako i tamo neko puno radi a nista ne zaradi a neko nista ne radi i kaplje mu...kako je i ovde radio na traci dok nije dosao do struke i sad mu se cini da je ok, na sta je vozac prokomentarisao u cudu- pa ako si ti to sve vec radio i prosao ti ces se ovde lepo snaci!
Za sve to vreme iako su bili na poslu i crncili :)) njih dvojica su citali novine, gledali tv i razgovarali, Karlos je odradio svoje zamenio zice oko akumulatora i ulje, ispalo je da je akumulator ok tako da su naplatili samo 80 dolara popravku i ulje a cini mi se da je slep ovaj put bio 150 $. Slepanje se placa 65 za izlazak i onda na svaki dodatni kilometar tarifa ( mislim da je za 1km oko 3 $ zavisi od sluzbe do sluzbe). Sto se regularnih servisa tice kada sam ih zvala oni su mi za dijagnostiku i popravku davali cifre u rasponu od 300 do 500 $ plus naravno troskovi slepa.Posle svega iako smo dva puta ko budale platili slep ipak smo dobro prosli, sve ispod 300 dolara je podnosljivo iako nije malo, ali svi znaju da su popravke kola najvece dranje i najgora nocna mora svakog vlasnika automobila, pored osiguranja naravno :))
Evo sta sam naucila : svaka slep sluzba ima svoj reon i nece da zalazi u tudji iako bi to vama mozda bilo jeftinije,
svaki majstor ima dil sa nekom slep sluzbom i odmah ce vam dati njihov broj,
U kanadi je kaznjivo i zabranjeno gurati kola putem ili se improvizovano slepati, ima ljudi koje treba da platite za to :)
takodje je zabranjeno vrsiti popravke u podzemnoj garazi...
ne znam kako stoje stvari sa "uradi sam" varijantom ali koga god da sam pitala svi su odmahivali glavom i rekli pa tu su majstori, sto bi se pravio pametan?
Znaci nista "zlatnoruki" (obozavam taj deo iz Rana ali nisam mogla da nadjem klip he he) a nije bas da se nesto razumemo u ova stranjska kola de treba da skines tocak i izvadis motor da bi stigo do akumulatora...e kad se setim kako je moj cale sedeo iza fice...pa posle lezao pardon sedeo iza peglice, pa onda se gnjavio sa folcikom koji smo od miloste zvali vanglica...a onda je posle dosta godina docekao i da legne ispod lade, mada retko jer se ruska lada kvarila jednom u 100 godina, nju smo od miloste zvali tenk :), sve si mogao da odradis sam, svecice, dizne, kaisevi, ulje , hladnjak, akumulator cak je i mene i sestru ucio sta i kako ako nam se negde ugasi...sto mi je ponekad dobro doslo.
A onda smo dobili polovnu vektru automatik, nista od rucnog snalazenja, samo napravi zzzzzz ugasi se i zakljuca volan na sred puta, ode hidraulika i servo, mozes da se slikas.Jednom se sestri i meni zakljucao u po voznje, umalo nismo ispravili krivinu na nizbrdici i zavrsili u necijoj dnevnoj sobi, jedva sacuvasmo glavu, od tad bas ne verujem u servo i automatike. Mada bitno je odrzavanje, a svi znamo da se tamo kola odrzavaju kad stanu :) i kad moras.
A moze i tako....Se seca neko Pretty Diane ?
http://www.documentary-film.net/search/watch-now.php?&ref=75


3 comments:

  1. Citam svako jutro pre posla tvoje postove sa pravim uzivanjem! To mi je postao omiljeni dnevni ritual :)!

    Imam jedno pitanje - kakvi su kanadski boss-ovi iliti gazde za koje rade ljudi? Ima li sikaniranja, maltretiranja i vikanja kao sto je, maltene, normalno za 'srpske gazde'? Generalno, kakvi su kanadjani kao poslodavci i sefovi? Nervozni, besni i istresaju se na sve oko sebe kad imaju los dan (takav je skoro svaki dan 'srpskog gazde') ili takvo ponasanje ne postoji u tolikoj meri?

    Pozdrav :)

    ReplyDelete
  2. E zbog ovakvih stvari ja sam vrlo brzo vidio da mi nema druge nego da naucim sta i kako i da radim sam :o). A ono da nema varijante "uradi sam" i da svaki put moras ici majstoru, izvinices me, ali ti ljudi ti pricaju teske gluposti... Znam dosta ljudi koji ne znaju ni najobicniju svjecicu da promijene (velika vecina) te i za tako nesto moraju majstoru i ti i tupe kako samo majstor popravlja auto jer oni sami nisu u stanju, ali oni koji se imalo razumiju, rade sami. Ja sam i transmisiju (gertribu) na mojoj staroj Jetti mijenjao sam u po garaze i niko nikada mi nije pravio probleme! Nego izgleda da tebi nema druge nego da sama zasuces rukave i da naucis ono sto bi tvoj muzic trebao da zna pa onda da ti sredjujes auto ;o).

    P.S. Otkao sam dosao u Kanadu, clan sam kanadskog auto-moto drustva CAA. Oni imaju svoju slep sluzbu, clanarina kosta 100 i kusur $$$ i mislim da ti daju 4 slepovanja godisnje. Ja vec godinama placam i skoro da mi nikada nisu trebali, ali ako mi zatrebaju znam da su tu i da imam "peace of mind".

    ReplyDelete
  3. E super hvala na informaciji, posto je nas auto polovan i tu i tamo mu fali ponesto mozda bi nas ova clanarina izvukla ubuduce.

    ReplyDelete