Friday, March 14, 2014

Nega dece po Kanadjanima

Deset nedelja kasnije eto nas opet nazad u bolnici sa temperaturom i respiratornom infekcijom...A sve je pocelo pre 3 nedelje, kada se drugi krug polarnog vortexa spustio na grad, drvece je pucalo od hladnoce i na temperaturama od -30 niko ko je proveo i 15 min napolju nije ostao bez minimum glavobolje, poslednjih mesec dana bilo je toliko lose da slavim kada udjemo u samo -10, sto znaci da mi nece pola lica izgoreti od hladnoce.Losa stvar zimi kad si na kraju grada u ravnici pa vetar nesmetano brise po ulici i danju i nocu, mama se zali da su joj se naocare smrzle za 5 min napolju, naravno da je to nije sprecilo da ide napolje da pusi sa soljom kafe po dobrom balkanskom obicaju iako joj 100 puta kazem da ide u garazu...unutra je zbog bebe 24 pa je razlika izmedju kuce i vani 50 stepeni u sekundi, nije bas nezno prema plucima, pogotovo ako jos pusis.Danima svi kasljemo.
Aleksa je doneo neku smrljavicu iz skole po obicaju od koje mu se zapusilo uvo, nedelja uvece njega u emergency...ok ispalo je nije strasno.Sledeci vikend, Family holiday i long weekend Aci je od hladnoce jer je proveo sat vremena napolju bez sala i kape )genije) napukao i upalio se prednji zub, pravac bolnica, jer naravno da ni lekari ni zubari ne rade vikendom...lice mu se izoblicilo a usne otekle do neprepoznatljivosti, dobio jake antibiotike i lekove za bolove i poslali ga kuci.
Na svu srecu nekako sam uspela da na netu iskopam zubarsku dezurnu sluzbu za KW regiju i da ih namolim da ga neko primi u nedelju, zubar je bio jako fin ali je rekao da nece ni da pipne zub dok je pod takvom upalom...milina, baba je u medjuvremenu pokupila smrljavicu od klinca a i beba je pocela da kija.

Jel treba da kazem da mrzim zimu i polarni vortex? Jel znate da smo se klizali po ulicama posle ledenih kisa i da su ljudi mutili sladoled napolju iz fazona jer se odmah smrzavao? Blago onom ko voli zimu i sneg, i da budem skroz u fazonu onog vica,) posto imamo brda od metar i po snega svuda oko puta i po prilazima dozvolila sam mamama koje dovoze decu ujutru u skolu da parkiraju kod nas na ulazu jer smo bukvalno pored skole,) taman ujutru izadjem pre skole da ocistim sneg a komsija je imao zesci baksuz pa vec nedeljama ima radnike koji mu sredjuju kucu, elem jedan od radnika je parkirao na putu zatvorivsi ulicu da grtalica prodje, taman ja ocistih sav sneg sa prilaza , otpalo mi rame od lopatanja kad eto ti grtalice i posto nije mogla da prodje ostavi sav pokupljeni sneg ispred mene, aaaaaa totalno kao u onom vicu sa Mujom u Kanadi i grtalicom:)))))
Inace komsija, ne znam sta mu bi,otisao u Pakistan na par nedelja sa porodicom i zavrnuo grejanje u kuci, covek valjda ne zna da cevi pucaju na minusu, kada se vratio posle dva naleta cuvenog polarnog vorteksa kuca mu je bila poplavljena, i naravno posto je sam kriv, hteo da ustedi na grejanju prazne kuce, osiguranje nece da mu plati stetu...
Dakle, prosle nedelje posle dva vikenda gostovanja po pet sati u emergency-ju, bebac tako smrljav dobio prve vakcine, jer je doktorica i pored mog gnjavljenja da je smrljav i da treba da ih odlozim konstantovala da je ok da ih primi, posle 3 vakcine koje je primio sestrica mi kaze ako dobije temperaturu vodite ga u bolnicu...divno.U stanju pripravnosti uvek imam tylenol u kuci pa sam kupila i bebeci usput.Zapravo je primio sedam vakcina odjednom, jedna je 5u1 jedna je rotavirus i jedna je oralna, naravno bas ta jedna od njih izaziva stomacne probleme temperaturu i proliv...prvi dan posle vakcine je dobio stomacne probleme, proliv i poceo da place...ne mislite da lazem ali ja dva meseca nisam cula to dete da place, on se non stop smeje i divan je, posle vakcina kao da se pretvorio u neko drugo dete, odmah je potom stigla i temperatura.Navodno deca ispod 3 meseca ne bi trebalo da je imaju, zato smo mi treci vikend za redom spakovali prnje i u emergency...Ovaj put smo otisli na decji salter, jer bebe i mala deca imaju poseban salter i cekali svega sat vremena da nas upute unutra, posto nije bilo kreveta stavili su nas u sok sobu, pored lika koji je upravo imao infarkt i morao hitno na sto, ali su dvojica pre njega bila na redu...ti jadni hirurzi mora da rade ko na traci.Bebca su odmah ocistili od slajma, poslusali pluca i prikacili na aparate, zvali su lekara da preporuci dalje testove.Posle pola sata lik pored nas je imao i drugi infarkt, lekari su poceli da utrcavaju, i sve je izgledalo kao u filmovima, konacno su ga povratili i stavili na respirator...Onda sam cula sestricu kako dovikuje da ociste traumu -to smo mi, jer dolazi lik kome je masina odsekla par prstiju...nas su premestilli u drugu sobu pored traume tj sok sobe.Dosla je doktorica koja je trazila rendgen pluca i test urina, i konsultaciju pedijatra, to je uradjeno u toku naredna 3 sata, za sve to vreme bio je na monitorima prikacen za gomilu zica i elektroda.Usli smo u bolnicu u 11:40 znam to jer se na ulazu upisuje ime i vreme dolaska na listu, u 4 popodne rezultati su se vratili ok, u 5 je dosao pedijatar, jedan divan covek ali verovatno jako zauzet, koji nam je rekao da je infekcija virusna i kako da mu olaksamo ali da ne skidamo temperaturu ako bas nije previsoka - iznad 38.5 jer mu ona pomaze da se izbori sa virusom, i da mozemo kuci ali ako opet bude imao problema sa disanjem da se vratimo.Total sati provedenih u bolnici ovog meseca 10 za acu 5 za jednog klinca i 5 za drugog.
Ono sto me redovno zbunjuje je razlika u nezi dece po njihovim savetima i onome sto smo mi tamo navikli da slusamo i sto su nam mame utuvile u glavu, jer boze moj mame su experti za brigu o deci.Secam se da sam prvog bebca po nekoj naredbi morala da kupam svako vece, kao da stekne rutinu da se navikne itd, ovde mi rekose jednom nedeljno je sasvim ok ili po potrebi na par dana, jer ipak on nigde ne ide niti se znoji da se nesto strasno uprlja...
Dojenje je super i to svi govore, i to ako moze isljucivo i samo to prvih sest meseci do godinu dana, dobijala sam u vrticu klince od godinu dana koji nikad nisu ni kap vode popili vec samo bili na maminom mleku, ove godine pedijatri i babice savetuju postepeno uvodjenje hrane tek od sestog meseca, sto po meni ima neke logike jer im tad i rastu zubi, inace prvi bebac je papao uz mleko kasice od 4 meseca i jeo sve zivo do sestog osim jaja.
Takodje se jeze kada im kazete da cistite detetu usi stapicima, to je no-no, usi se isperu toplom vodom kad se kupaju i same se ciste, nemojte gurati detetu nista u usi...
Mame ovde iz vise razloga preferiraju formulu )kako to cudo smrdi pa to je strasno) retko koju da sam upoznala koja zeli da iskljucivo doji, nekoliko sa nasih prostora i par iz kine, one koje odaberu da nastave da rade ili se ranije vracaju na posao odmah krecu sa formulom.
Vakcinacija se razlikuje takodje, ovde daju onaj ozloglaseni MMR, mumps measels rubela koktel koji tamo cujem uvode uz negodovanje i koja je optuzena da izaziva autizam, daju jos i dve druge koje tamo ne daju ali ovde se ne daje TBC na rodjenju, i mali kanadjani nisu vakcinisani protiv tuberkuloze uopste.
Vecina roditelja na igralistu pusta decu da padaju i udare se, da se snalaze sami i sami resavaju sukobe sa drugom decom, za razliku od nasih roditelja i mene izmedju ostalog koji vecito lebde oko dece, i pomazu im oko svega, to mi se sa tvrdoglavim cetvorogodisnjakom neretko obija o glavu.Uciteljica ocekuje da dobije "gotovo" dete kome ne treba pomoc ni oko cega, forsiranje i prebacivanje na roditelje je veliko,kada krenu u skolicu ili JK kindergarten kako se to ovde zove roditelji vec treba da su ih svemu naucili- treba da znaju sami da se obuku, idu u toalet i srede, pisu slova i crtaju, a poneki mali genije vec zna i da cita i sam sebi sprema uzinu...i ona deca koja krenu u vrtic sa manje od godinu dana vec imaju trogodisnji "radni staz" i znaju kako sistem funkcionise, nazalost i strasno mi je to ali neka deca pocinju svoj od devet do pet radni vek jos u pelenama...Ja sam imala tu srecu da nisam morala to da uradim svom detetu vec je uzivao dobre 3.5 godine u svom detinjstvu, bez jutarnjeg cimanja, maltretiranja od strane druge dece i sedenja sa strancima po ceo dan...Ako uspem ucinicu sve da i ovaj drugi ima taj luksuz da bude sa mamom i svojom porodicom duze od predvidjenog bolovanja.

3 comments:

  1. Vrlo mi zanimljivo bilo čitati sve si napisala, ali malo je konfuzno, "tamo" "ovde" tako da sam se pogubila šta tamo i šta ovdje, a baš me zanimalo gdje to žene više doje, tamo ili ovdje :)

    ReplyDelete
  2. tamo je srbija, ovde je kanada :)

    ReplyDelete
  3. Mala ispravka :) mmr vakcina je obavezna i u Srbiji jod od 2006. Razlika je u par vakcina kojih kod nas nema chickenpox.varicela.meningitis.rota virus.pneumococ

    ReplyDelete