Friday, November 12, 2010

Vesti iz velikog grada

Provalila sam kako da narucujem knjige koje su mi potrebne preko neta u najblizu biblioteku po sistemu holda i sad se seckam i nalazim gomilu zanimljivih stvari svakog dana.U jednom cugu mozete da uzmete 50 artikala i da ih drzite oko 20tak dana ili duze(produzite preko neta), ako vam je toliko potrebno, ja obicno uzmem 5,6 knjiga koje me zanimaju.Mailom me obaveste da pokupim knjige koje su mi stigle i sistem mi se bas dopada, trazis, jave ti da je stiglo i da te ceka odes i uzmes.Kad treba da vratis ili produzis preko neta ili samo ubacis u drop box otvor na vratima zgrade biblioteke ako biblioteka ne radi i to je to.

http://www.toronto.com
/attractions/article/600238


http://www.toronto.ca/events/index.htm

Uvece smo otisli do prevodioca po dva papira od osiguranja na kojima pisu dve recenice- da nismo imali udese, 40 dolara po papiru...uzas.Bloor ulica je okicena luksuznim izlozima i bozicnim dekoracijama, kafici su oko univerzitetskog dela puni studentarije, stvarno deluje kao Njujork ili neki kosmopolitski centar.Taj deo oko yong i bloor ulica je zanimljiv, stare crkve nasuprot modernih muzeja i galerija, gomila luksuznih robnih kuca i raznorazni kafici i restorani...Neverovatno, ali i u tom delu ima starih kuca po okolnim ulicama.bog toga sto je sve tu blizu i u samom centru to je popularna lokacija za zivot.Tako nam je rekla i prevoditeljka, kirije su vece ali posao joj je blizu i svidja joj se tu.
Medjutim centar ima jedan drugi problem osim cena stanova, cuvene bed bugs stenice, u okolini centra su jeftini hosteli i sklonista, kako su stenice odavno stigle odnekud avionom okupirale su svratista i stanove u centru.Cak su i dve grane biblioteke u centru zatvarane nekoliko puta jer su bile zarazene i ljudi su sa knjigama kuci nosili i nezvane goste.Ove bube zive u krevetu i nocu piju krv kao vaske ali je mnogo teze resiti ih se jer vam okupiraju ceo stan, tretmani su otrovni i skupi a namestaja morate da se resite...
proverite na registru grada oblast u koju idete da biste znali na sta da obratite paznju.
http://bedbugregistry.com/metro/toronto/
nesto vise o njima
http://bedbugger.com/photos-of-bed-bugs-and-signs-of-bed-bugs/
Nazalost svaka jedna zgrada ovde ima problem s njima, upravo sam saznala da ima i moja jer je na listi, od 2010 ima 20.000 prijavljenih najezdi sirom grada i sire se i dalje.Jos jedna losa strana velikih prometnih gradova.Trenutno svi plasljivi idu okolo s maskama jer je opet avionom stigla neka super bakterija iz Azije zvana NDM1 koja ne reaguje na antibiotike izaziva simptome slicne tezem gripu sa temperaturom i bolom u plucima i siri se vazduhom i dodirom.Bilo je par smrtnih slucajeva uglavnom starijih osoba.
http://www.thespec.com/news/world/article/275159--ndm-1-superbug-cases-jump-to-8-in-canada-public-health-agency-confirms
Pored onog sto mi se ne dopada u Torontu, cena, guzve, kriminala, stenica sad mogu da dodam i egzoticne bolestine koje malo malo pa stignu na Pearson zbog ogromnog protoka ljudi iz celog sveta...Jedva cekam da se odselim odavde :(

I ko kec na deset, nedelja popodne momci spavaju ja kuckam a jehovini svedoci mi vise na vratima sa gomilom pamfleta i ne odustaju od kucanja iako necu da otvorim...prosli vikend sam se zeznula pa sam otvorila...

Pretprosli vikend, subota popodne,peskir na glavi, mokra kosa, pidzama a s druge strane vrata keez od uveta do uveta- ja sam vas poslanik glasajte za mene, matorac od 70tak ili vise ide od stana do stana sa asistentima da poprica sa buducim glasacima, progutam bes i cudjenje i rekoh mi ne glasamo tek smo stigli (a verovatno necemo ni kasnije) a oni opet keeez pa dobrodosli u Kanadu zelimo vam puno srece!Hvala, tresak vrata i gomila cudjenja, e da mi je neko reko da ce mi politicari i poslanici ulaziti u stan...a ja htela da pobegnem od politicke bede, sreca pa nisu imali i kamere.

6 comments:

  1. Ja sam potpuno navučena na tvoj blog :) Bar jednom dnevnom proverim da vidim da li ima neki novi tekst.
    Odlično pišeš, samo tako nastavi.
    Istina, ove stenice su me malo uplašile i ovo je drugi put da čitam o njima. Stvarno nisam znala da su toliki problem. Jezivo...

    Imam i jedno pitanje-Da li možeš malo detaljnije da napišeš kod koga ste tražili potvrdu da niste imali udese? Da li je dovoljna potvrda od osiguravajućeg društva?

    Pozdrav,
    Bojana

    ReplyDelete
  2. Pretpostavljam da će ti prijati da znaš da nas, pored Bojane, ima još:). Hvala ti na svim onim linkovima vezanim za Kalgari i naše iseljenike. Teško mi je, prosto se osećam raspolućeno. Telom sam ovde, ali duhom već preko okeana(nadam se da će se i telo pridružiti duši xa,xa...)
    Zanima me da li deca, koja u svojoj kući ne koriste Engleski, imaju problema kada krenu u školi i kako je to tamo rešeno? Odavde mi deluje zastrašujuće da neko krene i u vrtić, a da ne ume da se sporazume sa vršnjacima.
    Verujem da je u prodavnicama već sve u znaku praznika. Možda da pokušaš da sa "čitačima" tvog bloga podeliš utiske.Koliki su popusti, šta se najviše traži i da li su i naši ljudi preuzeli taj običaj?
    Srdačan pozdrav
    Mitrovčanka
    P.S. Te bube su zastrašujuće.

    ReplyDelete
  3. Hvala, osecam se paranoicno kad vidim da nema komantara :))
    ostavite mi makar smajlija da znam da ste bili XD

    ReplyDelete
  4. Evo i od mene smajli :D

    ReplyDelete
  5. evo smajli :)
    jos uvjek si aktuelna, citam svaki dan od pocetka....bukvalno gutam tvoj blog...
    Malo je reci HVALA !

    pozz
    alepan

    ReplyDelete
  6. :-)
    Čitam od početka, kad uspavam dečicu i kajem se što ne odosmo dok smo bili mlađi :-( Možda ni sad nije kasno, sve više razmišljamo o tome. Sve manje mi se sviđa pomisao na to da će moje tri devojčice da rastu i školuju se ovde. Nikad ovde neće biti bolje. Svaka čast na odluci i hrabrosti da odete. Nadam se da ću, kako budem čitala sledeće tekstove nailaziti samo na to da ste svakog dana sve više napredovali. I naravno, da se niste pokajali što ste otišli. Odoh da čitam dalje :-)
    Pozdrav.
    Dana

    ReplyDelete