Tuesday, February 10, 2015

Dan mrmota


Mrmot je rekao još 6 nedelja zime...
Od decembra pa do kraja marta svaki dan je, manje više, kao dan mrmota u onom filmu.Ustaneš, hladno je u pm, deca moraju u školu, sneg od sinoć mora da se izlopata, tako nalaže zakon i kultura (imate 24h da počistite ispred kuće inače mogu komšije da se žale i da vas grad kazni), naša stara kola moraju da se izvuku iz garaže i zagreju ako negde idemo jer nemaju fensi grejanje u sedištima kao novi modeli...ali biće i to jednom, živimo u Kanadi, moraće da bude, zato su deca obezbeđena u skladu sa klimom - u garaži su parkirane dve daske za sneg, troje sanki,letnja kolica i zatvorena kolica sa ciradom koja mogu da se guraju po snegu ili okače na bajs, još samo da nabavim haskija da sve to vuče umesto mene :)
Gradske vlasti se pitaju da li da nam konačno dodele biblioteku u ovom delu grada, ogroman američki gigant Target je odustao od kanadskog tržišta i ugasio 130 i nešto prodavnica koje nisu radile ni punu godinu, hiljade ljudi je ostalo bez posla.Ali to je klasika ovde, ovde stalno hiljade ljudi ostaju bez posla. Kanadske vesti su vrlo čudne, u njima ima vrlo malo politike i parlamenta , mozda jedna ili dve sekvence ako ima nešto bitno da se kaže.Emisija počinje sa lošim vestima iz sveta, klasika, bombe, ratovi, islamisti i ostali teroristi, onda sledi šta je izjavio američki predsednik ili predstavnik na tu i tu temu,šta je izjavio kanadski premijer na tu temu, onda sledi nepredvidiva ekonomska situacija u zemlji, koliko su kamate na kredit za kuće - vrlo bitna stavka ako znate da je prosečna porodica sa kućom ovde dužna bankama preko 350.000 $ ako ima par kredita, to svi pomno prate, bitna je naravno i cena nafte jer i to utiče na poslove i ekonomiju, zatim sledi koliko je poslova izgubljeno-dobijeno itd,i onda neka lepa ili češće tužna priča o nekom kome treba pomoć i dobio ju je ili o nekom ko je pomogao nekom, ili upozorenje za potrošače na još jednu u nizu prevara na slabo kontrolisanom zapadnom tržištu.

Toliko sam se navikla na prijatne robotske izveštače sa večitim poluosmehom na licu kojima tu i tamo zaiskri suzica u uglu oka ako je neki žalostivi prilog o ljudskoj samilosti da sam se iskreno i najstrašnije prepala kada sam pre neki dan kopajući po maminoj internet kablovskoj slučajno pustila vesti na pinku, voditeljka je režala i urlala na neku jadnicu u studiju (predstavnicu beogradskih farmaceuta) kao da je ona jedini krivac što nekih lekova nema u apotekama, mahala je rukama, pravila grimase i demonstrativno nameštala naočari odmeravajući značajno besno ceo svet...majke mi sam mislila da gledam neku predstavu, bilo je dosta dobre drame,sve je vrcalo od nabijenih negativnih emocija, samo nažalost ja i dalje ništa nisam razumela.Eto, odvikla sam se od večite drame oko svake nebitne gluposti, ja zapravo i ne gledam vesti, to se dešava sasvim slučajno ako glava porodice uzurpira daljinac i promeni kanal sa kuvanjem ili crtaćima...

...............................................................................................................................

Mama kaže da su njoj kanadjani kao teletabisi.
Stalno se grle kad im je teško, nemaju puno dubine u mislima, ni ogromnog vekovnog lošeg iskustva u jedva-preživljavanju, i što je najgore- stalno se nešto optimistično i veselo smeškaju, kao: kako si- super sam a ti i ja sam, eto divan dan...nju to nervira. Ako te kod nas neko pita kako si to znači da je red da mu se pošteno izjadaš i saspeš sve boljke koje su te snašle u poslednjih par dana ili godina, da bi on ustvari video kako je njemu ipak bolje nego tebi, nipošto se ne smeš hvaliti kako ti je sve super, desiće ti se neki maler, garantovano.I red je naravno da se proširi koja vest (trač) iz komšiluka ili umrlica, zavisi koliko imaš godina.
Naivni su kao deca, kaže, da im kažeš da je evropsko mleko žuto, poverovali bi ti jer ne znaju bolje,nije ih život naučio štednji i opreznosti, veruju u sve i svašta nisu od detinjstva potkovani paranojom kao mi.
Trebalo mi je dobrih par dana da malom izbijem iz glave kanadsku ideju da ti banke "daju" pare kad ti trebaju pare,odeš i uzmeš kao na reklami, ne dragi moj pare se dobijaju posle rada a ne pre, a tako se i troše.Ništa mu nije bilo jasno.On veruje reklamama i tv'eu.
Pre neki dan je gledao pokemone i sav zanesen došao da mi objasni kako je upravo video najbolju magičnu stvar na svetu koju ja odmah moram da kupim sebi, nisam imala pojma o kakvom magičnom kamenu koji ti učini kožu sjajnom priča dok nisam videla američku šou reklamu za drljalicu za pete, koja je tako opčinila moje dete da je bio rešen da mi to moramo da imamo. Nisam znala da li da budem uvređena jer misli da mi to treba ili da se smejem njegovom padanju na -morate ovo da imate- subverzivne poruke u reklamama tv shopa gde voditelj senzacionalističkim glasom tvrdi da prodaje neverovatno čudo, ipak negde u potiljku mi je bilo vrlo jasno da nikada ne treba da nauči kako se koristi telefon i kreditna kartica za naručivanje stvari hm....I stvarno koja budala pušta te reklame usred dečjeg kanala i crtaća?
Katran i perje, što bi Aca rekao.
...........................................................................................................................................

Danas je bilo neverovatno jutro.
Hiljade i hiljade malih kristala iskrilo je zarobljeno u svežem vazduhu na neverovatnom februarskom suncu, imala sam osećaj kao da hodam kroz one snežne kugle pune šljokica koje protreseš, samo čitava ulica je iskrila ispunjena milionima svetlucavih ledenih varnica u vazduhu, gde god pogledaš, bio je taj neverovatan i svečan sjaj čudnog zimskog sunca koji se prelamao po svemu, ljudi su se osmehivali bez razloga.
Nikada u životu nisam videla takav vazduh.
Sve je pokrila ta fina kristalna prašina koja reflektuje novo drugačije jače sunce, koje nismo videli danima, sve toliko šljašti da mi po prvi put ove nedelje zima nije toliko grozna, malo i zbog toga što nije -20 već samo -7 jutros, i što mogu da odbrojavam nedelje do trenutka kada ću početi da dadiljam svoje biljčice a ne više mesece.
Nacrti nove bašte uveliko su u toku, neka semena strpljivo čekaju u crnoj limenoj kutiji a neka tek stižu poštom.Ove godine širimo operaciju, planiram da uzurpiram sa klincem još jedan deo tatinog travnjaka, od kojeg će morati da se rastane milom ili silom jer nama treba mesta za grašak, Aleksa će mu to već objasniti kako samo on ume (oduševljeno i satima) hahaha
E da, i bebac je konačno prohodao.

Za one koji vole toplo preporučujem par lokalnih kompanija, uglavnom se trudim da kupujem lokalno seme jer je naviklo na klimu i gajeno ovde, plus nije gmo i podržavam male porodične firme
kanadske
http://www.oscseeds.com/

https://www.veseys.com/ca/en/

https://www.richters.com/Web_store/web_store.cgi?show=list&prodclass=Herb_and_Vegetable_Seeds&cart_id=9114316.29609


http://www.mckenzieseeds.com/


http://www.treeandtwig.ca/heirloom-seeds/

http://tatianastomatobase.com/wiki/Main_Page#tab=Main

Ovo je moj omiljeni izvor semena, baker creek iz us

http://www.rareseeds.com/
a ovi imaju sličnu filozofiju očuvanja retkih semena
http://www.seedsavers.org/

Jedna čitateljka bloga bila je tako divna pa mi je poslala semena iz njenog kraja, hvala ti još jednom mwa,samo da znaš da sam ih podelila sa komšijom baštovanom i ove godine ih sve sadimo, biće makedonske paprike u Kanadi nadam se samo da rakuni neće obrati pre nas hahaha










1 comment:

  1. Odličan ti je blog, prvo sam ga pronašla na engleskom (sasvim slučajno, ukucala sam My life in Canada, optimistično, kao, nešto mora da izadje, kad ono sreća i veselje, blog Srpkinje u Kanadi :) ).
    Nasmijalo me ovo o mami i teletabisima i jadanju, totalno istinito.
    Uglavnom, u zadnje vrijeme sam pročitala svu silu informacija i blogova o Kanadi, ali tvoj je definitivno najbolji.
    Hrpa korisnih savjeta i sve odlično organizirano.
    Puno hvala!
    Pozdrav iz Poreča :)

    ReplyDelete