Friday, December 17, 2010

Vreme, posao i milosrdje

Posle 3 meseca probnog rada, aci su rekli da su zadovoljni, dobio je da popuni upitnik kako procenjuje svoj dosadasnji rad i odnos sa kolegama.Isti upitnik su dobile kolege koje treba da ga ocene i sefica.Svake srede ima sastanak sa njom kada mu govori sta je radio dobro a gde treba da pripazi, jednom mesecno zajedno sa kolegama ima radni rucak u nekom restoranu na racun firme, obicno petkom, kada mogu malo da se opuste, druze i prodiskutuju stvari sa posla.Svaka 3 meseca u pocetku se procenjuje njegovo ponasanje i radni ucinak od strane sefa, kolega i njega samog.Dva puta godisnje na osnovu tih procena dobija novcani bonus.Firma mu do odredjene svote od par hiljada dolara godisnje placa zubarske i lekarske troskove za celu porodicu, raznorazne fizio terapije i neke druge stvari kao sto je npr clanarina u teretani.
Ove srede su imali nesto sto se zove Christmas potluck, gde svako donese neko jelo iz svoje zemlje i svi rucaju zajedno, aca je nosio princes krofne koje me je njegova koleginica zamolila da napravim jer je nekad probala to kod nekog i jako joj se svidelo, i kiflice sa sirom i mesom za koje kanadjani nisu bili sigurni sta su pa ih nisu bas sve pojeli (acu je jednom kolega pitao sto jede 2 voca odjednom kada je u jednoj ruci drzao kiflu a u drugoj krusku, ja stvarno nisam losa kuvarica ali oni nemaju pojma da kifle i pite mogu da se prave slane, pogotovo sa sirom, jer dansko vise ne kupujem ovde, sladak sir i ja se bas nesto ne slazemo), s obzirom da ima kolege iz kanade,indije,izraela i rusije pretpostavljam da je rucak bio zanimljiv.
U petak je bio je na bozicnoj zurci, od 1 ne rade nego idu u restoran do uvece.
Vecina ima slobodne dane za praznike, od 24 dec. do 3 januara, mada neko i radi, on ce raditi 3 dana u tom periodu koji ce mu biti dodati na godisnji od 10dana na koji ima pravo kao pocetnik ovde, ako mu ne budu dodati za praznike je satnica dupla.Dobice i neki bozicni bonus...u svakom slucaju, dobro je.
..........................................................................................
Kanadjani su nedavno proglaseni za jednu od najdarezljivijih nacija kada su u pitanju humanitarne organizacije i donacije.Svake subote sa tv ekrana apeluju na ljude da prakticno za par dolara ucine dobro delo.Kada sam kupila aleksi igracku potpisala sam listic gde dajem dolar u dobrotvorne svrhe za tesko obolelu decu u bolnicama, na svaki dolar dat od musterija prodavnica ce dati jos jedan ili neku igracku, to nije puno ali prodavnice imaju hiljade musterija dnevno...acina firma je ucestvovala u slicnoj akciji pa je on odneo decju odecu i obucu koju aleksa nije ni obuo jer je dosta brzo prerastao te stvari i igracke.Sve porodice na socijalnoj pomoci ce za praznike dobiti paketice za decu, hranu i odecu.
Hriscanski katalog zelja vam daje opciju da za 50 do 100 dolara kupite nekoj porodici u nerazvijenim zemljama ono sto im je potrebno, zivinu, kozu ili svinju, da biste bili sigurni da je vas poklon dospeo kome je namenjen dobijate sliku i pozdrav od porodice, tako je danas na vestima prikazano nekoliko porodica koje su dobile raznorazne poklone iz Kanade, u Nikaragvi, africi i indiji.U trznom centru su takve akcije svakodnevne, mozete da "usvojite" africko dete za 30tak dolara mesecno i ulepsate mu detinjstvo, ili bar olaksate...mada se svaki put kada mi neko zatrazi neku donaciju trgnem setim katarine rebrace i odbijem, mnogi ljudi nesebicno daju hranu, odecu i novac, ne samo cinjenica odakle dolazim i koji mi je trenutni standard vec i moja opsta paranoja vezana za bilo kakvo "dobrotvorstvo" koje je za mene druga rec za kradju i lopovluk me sprecavaju da verujem da su ljudi ponekad zaista nesebicni bez prikrivenih interesa.Ipak sve sto mogu da ucinim da pomognem nekom sa par stvari ili nekoliko dolara, ucinim.U prodavnicama imate opciju da kupite paket hrane za sklonista i banke hrane za samo 5 dolara, te pakete prodavnica posle dostavi banci hrane.Starije zene volontiraju i prikupljaju novac za vojsku spasa koju ovde svi jako cene, deca stoje po trznim centrima i ispred prodavnica i prodaju cokoladice jer skola skuplja pare za neku akciju...
Gotovo na svakom koraku postoji nacin da date sat vremena ili par dolara kako biste nekom pomogli, i jako puno ljudi se zaista trudi da pomogne drugima.Kao sto je kanadjanin na vestima rekao, "mi smo svesni da nisu svi blagosloveni da zive u ovako lepoj zemlji i da imaju sve ono sto im je potrebno i zato zelimo da pomognemo ako mozemo,"
sto me dovodi do mog drugog zapazanja, svi vole Kanadu, jehovini svedoci dva mlada i kulturna crna decaka rekli su mi da je Kanada najlepsa zemlja na svetu i za njih najbolja, zena u parku koja je uzivala u bojama jeseni pored mene na klupi rekla mi je -blagosloveni smo da zivimo u ovako divnoj zemlji, gde god se okrenem bez obzira na rasu ili veru cujem samo -mi volimo kanadu...tu i tamo naidjem na neke ljude uglavnom sa nasih prostora koji se ne slazu sa tim ali nikada nisam videla da toliko razlicitih ljudi sa razlicitim poreklom i istorijom moze da se slozi u patriotizmu prema drzavi u koju su dosli.I ja volim Kanadu, zaista, to je jedna predivna zemlja, ali s obzirom da mi je patriotizam strana rec i da sam dosla pre pola godine, jos nisam sigurna kako to funkcionise.

...............................................................................................

Ovih dana je minus, od minus 17 do 0 zavisi, ipak ja se setam po minus 10 isto kao i tamo po plus 5, nema neke razlike ako ne duva vetar.Za ovih 6 meseci klima je bila apsolutno ista kao i tamo, imali smo leti sparine i do 35,veliku vlagu jer je Kicener sagradjen na mocvari, divnu jesen sa miholjskim letom do skoro i sneznu zimu sa vetrom i minusima,nisam primetila neki veliki sneg ili hladnocu ovde gde smo mi, medjutim iznad nas stotinak kilometara je auto put 402 bio zavejan i covek se smrzao u kolima i umro cekajuci pomoc, acina drugarica iz saskacevana kaze da je kod njih dnevna temperatura i do minus 40 i da niko ne izlazi napolje.Alberta nije nista bolja, jedino princ edvard, nova skotska i BC imaju normalnije temperature jer su blizu mora koje se sporije hladi, to znaci da nemaju tako drasticne minuse ali imaju dosta padavina.
....................................................................................................
Na tv imam 3 besplatna kanala koja ofrlje hvatamo sobnom antenom, jedan je taman ujutru sa decjim crtacima i pesmicama, na drugom popodne idu vesti na nekoliko jezika a uvece ima veliki prasak,simpsonovi, haus ili family guy, ponekad upecam i neku epizodu csi,i kako sam upoznao tvoju majku...na trecem koji retko gledam su talk show emisije, opra i kvizovi, iskreno malo mi se gade ljudi koji sebi dozvoljavaju da svoje porodicne probleme resavaju deruci se i psujuci jedno drugo pred kamerama i milionskom publikom, ili mozda ja nisam strucnjak za resavanje problema kao opra i kompanija...u svakom slucaju ako nista drugo, cisto cudjenje vas sprecava da promenite kanal jer prosto ne mozete da verujete da takva bica hodaju zemljom imaju potomstvo i jos zavrse pred kamerama.medjutim to nije razlog zbog kog ovo pisem, menjajuci kanale naletim na vesti i sliku kanadske skupstine, aha vrlo poznat prizor, gomila lezilebovica sedi i bavi se demagogijom ili mi se bar tako cinilo dok nisam pocela da slusam oko cega su se raspravljali, a onda sam procackala usi, pojacala tv, i dalje mi nije bilo jasno...spiker mi je razbio iluziju "gradonacelnik Ford smatra da toronto ima viska para u budzetu (nekih 65 miliona) i da nije ok uzimati jos para od gradjana ako vec postoji visak i zbog toga su izglasali ukidanje poreza na registraciju vozila (oko 60tak dolara) i proglasili javni prevoz esencialnom institucijom (sto znaci da ce im povecati plate i dobice benefite kao zdravstvo i policija na racun poreskih obveznika, ali nece smeti da strajkuju da ne bi doslo do kolapsa u gradu)," osim toga danas mi je stiglo pismo da posto su smanjeni i porezi na nekretnine treba da placam stanarinu nekih 10tak dolara manje nego dosad i drugo pismo tj cek na 5 dolara koji je povracaj poreza ili takvo nesto za ovih par meseci na osnovu novog sistema poreza hst.Verujte mi pola od toga nisam razumela, a kada sam shvatila da su zapravo izglasali sa 39 prema 6 da nece uzimati novac od gradjana jer imaju visak u budzetu pocela sam da se preispitujem kakve su travke bile u onom kineskom mixu danas i na cemu sam, a onda sam pomislila na ono tamo i nisam znala da li da se smejem ili da placem, kao izlazi jedan ministar u srbiji na binu i kaze masi "znate mi imamo milione viska u budzetu, pa smo resili da bi bilo fer da vam smanjimo poreze, damo vece plate i malo manje vas krademo i maltretiramo nego do sad..." sledeca scena u tom filmu bi verovatno bila ogroman meteor koji udara zemlju ili nuklearna pecurka...stvarno ne znam sta su mi kinezi strpali u hranu.
Clanak je ovde , koga zanima http://www.globaltoronto.com/City+council+votes+essential+kills/3993073/story.html

Novosti u bioskopima...




Hora del juego by *ReevolveR on deviantART













5 comments:

  1. E, pa nemoj da si takva... I nasi penzioneri dobijaju povecanje penzije posle 31.12.2010. od CELIH 2% !!!

    Ironicno, zar ne?!

    Pozz

    ReplyDelete
  2. pitam se kolika li je inflacija ... znaci celih 2 posto, lepo taman da plate zaostale racune za grejanje ako uspeju...ili bar pola racuna.

    ReplyDelete
  3. Cene skacu oko 4% posle ng, kazu januar najgori mesec do sad za potrosace. PDV skace sa 8 na 18& na kompjutersku opremu i voce i povrce... Bolest :(

    A ovaj 3 deo Blog, desice se u Srbiji, kad sve "patriote i nacionaliste" koje licni interes "uopste ne" interesuje, posalju u Kanadu sa 0 $ u dzepu da vidimo da li bi se izborili za egzistenciju, a uspesne intelektualce koji su emigrirali iz ciste "obesti", dovedu na njihovo mesto da sredjuju stvar narednih 60 godina, sa duplo vise truda nego sto sad npr. Kanadjani rade.... e posle tih 60 godina, mozda bi postojale sanse da ih u narednih 40 stignemo... i to samo iz razloga zato sto bi veliki broj ovih nasi nacionalista i patriota uspeli bar malo i tamo nesto da upropaste pa bi i oni malo posustali :)))...
    Sad da budem realan :) Mi smo zemlja treceg sveta prvo po stavovima zivljenja pa onda i po svemu ostalom. Nikad necemo moci da se poredimo sa jednom Severno-Americkom zemljom iz nekih najprostijih razloga tipa... Tamo ce moci sante leda da padaju sa neba i azdaje zajedno sa njima... Minimalna zakonska satnica ce i dalje biti oko 7-10 $... Tamo ko ukrade penkalo iz drzavne institucije, zavrsava na dnu Atlantika. Kod nas ko upropasti sve drustvene vrednosti, slave ga narednih decenija... i ono glavno kod nas je ... Srpski nacionalista > COVEK KOJI RADI PROTIV SRPSKOG NACIONALNOG INTERESA i na ustrp svog sopstvenog naroda radi sopstvene koristi.
    kod njih je.. Nacionalista > COVEK KOJI RADI U INTERESU NARODA, DRUSTVA i ZEMLJE a usput time postize i svoj sopstveni interes i korist.
    Tacnije oni su nacija koja zna da spoji lepo i korisno, mi smo nacija retardiranih nePrakticara i diletanata koja nezna da sklopi dve lego kockice vec decenijama, a kamoli lepo i korisno, a i kad im se pruzi prilika za lepo i korisno... to im nije u interesu, bolje narod da gazi po blatu, da ne bi postao mnogo besan !

    ReplyDelete
  4. kada si pricala o tome da si grubo vratila onog poslanika koji je dosao da se reklamira sa vrata nisam htjela sda komentarisem, jer je meni taj sistem poznat i mnogo je dobra. znam da vrijedi upoznati svakog tog covjeka jer se njima kasnije obracas za svaki problem... nazoves, zakazes sastanak, ispricas sta imas i poslijew gledas kako se tvoj problem rjesava na gradskim, i ako je dovoljno velik na skupstinama vosegh nivoa...sasvim je normalno pozvati ih unutra na kafu, ispricati se, njima... to svi rade.. njima trebaju glasovi, a tebi neko kome se mozes obratititi.. sasvim normalno... ali, eto vidim da si brzo i sve sama shvatila... pozzz veliki od jace

    ReplyDelete
  5. Uf, naucih i ja nesto danas ;o)... Za mojih 15 godina zivota ovdje, jednom sam vidio snizenje poreza, ali su to odmah kompenzirali debelo na drugoj strani... Sacekaj malo da upoznas sistem, vidjeces kako stvarno funkcionise.

    Jedan primjer: ovdje gradska vlast racuna unaprijed na pare koje ce im donijeti kazne koje policajci daju i zato oni imaju normu koliko tiketa moraju da isporuce dnevno!!! Hej, norma za policajce! Javna tajna, ali je istina jer kako grad uopste moze znati koliko ce para dobiti ako svaki policajac nema neku odredjenu cifru koju mora da zaradi?! Onda bi moglo da se desi da jedne godine zarade manje, a grad je vec unaprijed potrosio te pare... A evo ti jos vece ironije: opstina gdje zivim je odlucila da dobro digne porez ove godine. Razlog: hoce da opreme policiju... Znaci, meni dizu porez da bi policija mogla bolje opet da me oporezuje... Vjeruj mi, ovdje vlada PRIVID reda i zakona, ali vidjeces i sama godinama sta se ovdje stvarno radi. I sve je pitanje novca... Kad ti kaze da ti daje kaznu jer si brzo vozila, a oni se boje da ces onda imati saobracajku i da je to za tvoje dobro, prevedi to na ovaj nacin: kad ti naplatim kaznu, uzeo sam ti pare, a na taj nacin cu jos sprijeciti da se ozlijedis, znaci nastavices da radis i opet da placas porez. Uz to, ako si dobrog zdravlja, ne treba ti zdravstveno, znaci spasili smo i tu nesto novca. Osim goga, ako se nesto desi tebi, to ce afektirati i tvog Acu pa ce njegova produktivnost da opadne, mozda ce i na bolovanje pa cemo opet morati mi da trosimo na vas umjesto da je obrnuto... Ne zaboravi samo jednu stvar: ovdje se sve gleda kroz prizmu para i napravice sta god da treba da sto manje ode od njih prema tebi, a sto vise od tebe prema njima!!!

    ReplyDelete