Sunday, July 8, 2012

Pauza

I jednom za svagda da zavrsim ovu pricu, :)
Ima ljudi koji kazu drzeci Kanadski pasos u dzepu i ziveci od kanadskih para i penzija ovako: Kanada je prevara pola njih ne uspe u Kanadi vec se vrati, ona iskoristava emigrante, ona nas uvozi zbog diploma pa nam ne da odmah da radimo u strukama vec nas muci ponovnim skolovanjem...njoj trebaju sljakeri a ne pametnjajkovici...

Jeste tako je,

-Kanada uvozi emigrante jer joj trebaju i ima koristi od njih inace ne bi to radila,kao i sve druge drzave na svetu koje uvoze emigrante, i emigranti mogu da imaju koristi od Kanade, zavisi kako se ko snadje i u kom periodu svog zivota dodje, i koju struku ima i da li ima porodicu ili nema...

-Svi koji su u regulisanim strukama kao sto sam ja, treba da racunaju na od 1 do 3 godine zezanja sa birokratijom i troskove istog ako uopste zele da pokusaju da rade u struci, to je njihov izbor i upozoreni su na vreme , iako to ne smanjuje gorcinu pri procesu.Ko ima snage, volje, novca, vremena i pameti i ko je vredan moze da uspe)mislim da radi u struci).

- Kanadi trebaju i sljakeri i pametnjakovici ali ne i oni pametnjakovici koji nece da rade.Nema leba bez motike.

- U toku svog boravka ovde vecina povratnika stekla je bar neku finansijsku zaledjinu i uzela kanadski pasos, ne svi ali vecina, sto im olaksava zivot drugde. Minimalna kanadska penzija od 1000$ do 1400$ bez dodatne ustedjevine iz licnog fonda koji opet vecina ima, moze da obezbedi sasvim pristojan zivot drugde u siromasnijim zemljama.
Vecina zemalja ne trazi vize za kanadski pasos.

Svaki pojedinac treba da misli svojom glavom i da stoji iza svojih odluka,
emigracija nije letovanje, emigracija je promena zivota i nacina razmisljanja za 180 stepeni.

Moja prica je samo moja i ne verujte ni meni ni drugima, verujte u sebe i svoje sposobnosti.

Rasprave o novom sistemu koji bi trebao da ucini emigracioni postupak vise nalik na australijski i novozelandski, da se diplome sredjuju jos u toku procesa i iz zemlje porekla a da se primaju samo struke za kojima postoji potreba po banci poslova, mozete pratiti ovde i na zvanicnim sajtovima,

http://www.theglobeandmail.com/news/national/time-to-lead/rethinking-immigration-the-case-for-the-400000-solution/article4170229/



Ovaj blog je na privremenoj pauzi zbog zauzetosti i delimicne lenjosti autora koji zeli da provede leto u avanturama a ne pred ekranom lol, ali uvek mozete citati prethodne postove :)
Will be back eventually :) maybe...



3 comments:

  1. Stojis mi u favorites,redovno citam, tvoj blog, uvek ukradem malo vremena da ga bar ofrljem procitam cisto informativno. U prevodu, znaci da iako moji zivotni stavovi nisu jednakost tvojima, rado volim da procitam tvoje price :).
    Ostavljao sam komentare par puta na tvom blogu, pre 4-5-6-7 meseci :) i dok sam bio u Kanadi i kad sam se vratio. Jedna Povratna karta je definitivno propala, jos uvek mi prolazi cela prica kroz glavu, tvoji blogovi, neki komentari drugih ljudi, sklapam kockice trenutne situacije iz mnogobrojnih iskustava. Iskoristicu priliku da bacim neki poslednji stav, i poslednji komentar.

    Procitao sam komentar koji je ostavio Ljubisa u prethodnom blogu, to je to. To je upravo ono sto sam ja shvatio iako verovatno imam manje godina nego taj covek radnog staza ali prosao sam u zivotu mnogo zemalja i mnogo raznoraznih ljudi, situacija i nacina zivota(mogu par knjiga da napisem o tome). Ziveo sam i u Evropi i u Kanadi. Bukvalno u nepunih 20 godina sam seo u avion i zapalio sam preko Atlantika. Vracao se, odlazio opet,stigao na korak pred aplikaziju za citizenship, i dalje imam permit i visu. Zbog svog osecaja za novac, uvek bio materijalno jako potkovan, mozda potkovaniji nego sto ce mnogo intelektualci tamo ikada biti. Nisam vratio nikakvu veliku ustedjevinu, proslo mi je vise od 5 godina u Kanadi.
    Ja nisam prosecan porodican covek, koji je planirao da osnuje zivot u Kanadi, ali veoma lako mogu da se postavim u poziciju jednog takvog coveka.

    Ova tvoja recenica mi je zapala za oko "Ko ima snage, volje, novca, vremena i pameti i ko je vredan moze da uspe." VREMENA, upravo ce ti vreme pokazati, realnu sliku znacenja reci USPEH. Nekom treba manje, nekom vise vremena, nekom nikad ne dodje do pameti. Kad adekvatno shvatis rec uspeh, ubrajajuci materijalno kao najveci procentualni deo, onda ces moci da stavis sve na adekvatnu vagu i da bacis konacan zakljucak o tvom zivotu tamo. Zivot je vreme, vreme je novac. Severna Amerika je takva sredina, da ako je samo jednog trenutka ne shvatis ozbiljno moze da te proguta.

    Jos jedna stvar, kakva penzija... kakav plan za 20 godina unapred, covek mora da zivi svaki trenutak, razmisljati o lakoci zivota u penziji je najgori deo "rat race-a" i najgora demagogija koju zapad moze da ti proda, sto bi se reklo pali ste na prvoj lekcij znanja o ekonomskom sistemu u kom trenuto zivite :). Sve ono od cega covek bezi u nekoj tamo Srbiji, sve to isto ga ceka i u nekoj tamo Kanadi. Gde god da odes, od sebe da pobegnes ne mozes.
    Ponestaje mi vreme, a i suvisno je da kucam vise bilo sta. Zelim mnogo srece svima u borbi za boljim zivotom, a iskreno i trebace vam mnogo srece :) i sve najbolje. POZDRAV !

    ReplyDelete
  2. Lepo receno i preseceno ! Samo onaj koji nije mogao da uzme strano drzavljanstvo to nije ucinio nikakav patriotizam nije u pitanju jer ne bih ni napustali Srbiju u tom slucaju! Znamo da pasos svake jake zemlje ti daje mnoge prednosti koje na zalost , ti ne moze dati rodjena zemlja Srbija.
    Problem je sto smo dvolican narod a usput naucen da ne radi tj dok je bilo Tileta bilo je i "sarenog astala " koje nam je zapadni kredit obezbedio. Sad kad treba za taj astal da se dobro pomucimo , vise taj Zapad ne valja.
    Ali dobro je da neki imaju mogucnost da biraju pa svako izabere sto mu vise prija.Neki Zapad neki Istok ali cinjenica je da ide vreme kad ce svugde morati isto da se radi samo za razlicite pare i standard .
    Tebi Silycat zelim lep odmor, da napunis baterije i da citamo i dalje dobre postove.

    ReplyDelete