Friday, July 16, 2010

Preselili se konacno...

Joj majko moja...konacno smo se preselili u stan.tri dana hodam okolo i vadim stvari iz kofera a nered je neverovatan.Posto smo u medjuvremenu dobili od Bell-a internet 4 dana nakon prijave (ne pokusavajte telefonom nema sanse da vam se javi zivo bice, samo sekretarice i roboti), a prijavila sam se preko chata na njihovom sajtu jedna ljubazna gospodja mi je lepo sve sredila korak po korak dok smo chatovale...dakle ukratko telefon osnovni paket oko 30 do 40 dolara mesecno, internet oko 35 isto basic, 2mbps i 40gb download i protok...tv nismo uveli ali da jesmo ceo paket telefon, net i 100kanala tv bio bi 120 $ mesecno.

Prvo da odgovorim na pitanja sa prethodnog posta pa cu da pisem dalje.
@Marko
Mi smo aplicirali bas po tom sistemu skilled worker sa 67 poena pre 4 godine tj 2006, eto toliko smo i cekali, manje vise zato smo smo morali da dopunjujemo papire za bebu.Ja sam bila aplikant kao teacher ne znam da li je jos uvek na NOC listi a imam i diplomu kindergarten teacher koja je isto bila na listi, razbila sam ielts i imala sasvim pristojan broj poena za apliciranje :)
Onog momenta kada sletis ovde sa vizom imas ista prava kao svi kanadjani da radis i zivis itd. imas status landed immigrant, i gotovo sve osim zdravstvenog osiguranja jer ono pocinje tek za 3 meseca od datuma sletanja bez obzira kad predas papire za njega.Dobices SIN broj i Licnu kartu ili PRC i to je to, bices kanadjanin za 3 godine.

@Jadranka
Popunili smo 2 lista koja smo dobili na aerodromu i poslali postom, sad cekamo trebalo bi da dobijemo child benefit u septembru.

Sto se vozacke tice nazalost nasa poznanica je polozila u srbiji i vozila tamo godinu dve ali to joj ovde ne vredi, mora sve ponovo, znam sigurno da sa 10 godina iskustva ne prave neki problem samo odes sa trazenim papirima platis i polazes ali ako imas samo nekoliko godina iskustva onda moras po njihovom ponovo, samo polaganje nije tako strasno ni skupo, problem je sto moras nekoliko godina da imas suvozaca koji ima kanadsku dozvolu duze od 4 godine i ne smes da vozis sam.Tretiraju te kao dete, a znam da ja nikad ne bih mogla da nahvatam ovde nekog da sedi sa mnom non stop bas kad treba da idem negde...sreca pa imam tih 10 godina.

Da se vratim na nas, preselili smo se sa minimumom stvari i to zamalo da platimo i kaznu jer nismo citali natpis u liftu da moras da najavis selidbu i ne smes da se selis nedeljom i praznikom inace platis 75 $ kaznu...malo su nam progledali kroz prste jer nismo imali nista od namestaja samo kofere i krevet na naduvavanje...a bila je nedelja :)
Sledeci dan dosla je nastojnica zgrade da nas obavesti o nekom ciscenju parkinga, jedna divna zena koja je videvsi mene sa Aleksom na podu kako se igramo na cebencetu pitala imam li ista od stvari, rekla sam da nemam samo to sto sam dobila i da nismo stigli da kupimo jer Aca non stop radi po ceo dan a ja i Aleksa ne mozemo da mrdnemo.Otisla je i vratila se sa dve pune kutije casa, posudja, escajga, solja i tosterom,ventilatorom i kafe aparatom i rekla da mi to sve daje jer se i ona tako selila bez icega sa muzem i da zna kako mi je...sta da vam kazem.
Ostalo sam kupila u dolarami, mora da sam ostavila preko 100 dolara tamo za kojekakve sitnice za kucu koje sam morala da uzmem.Zapravo nijedna stvar tamo ne kosta dolar vec dolar i po ili 2 plus porez na kraju ali opet je jeftinije od drugih prodavnica, npr. otvarac za konzerve i makaze su drugde 7 dolara a tu su dolar i po.
Cinijice, case, tanjirici, ofingeri, krpe za sudove, stolnjak,ma sve te sitne stvari koje tu i tamo zatrebaju su najpovoljnije ako niste probirljivi.
Ima i hrane i odela i sredstava za higijenu, igracaka i kucne hemije, sve to do 2 dolara, iskreno meni je to idealno.
Kupila sam usisivac za 40 $ ali ne pravi nego neki kao rucni koji moze da usisava i pod, jer su pravi preko 100 dolara osim kad su na snizenju ali nisam nasla nista povoljnije.Ako mislite da vas smaram sa cenama i kupovinom, ovo pisem da kada vam kazem da vam za prvi mesec treba preko 3000 dolara shvatite da je to istina pogotovo ako nemate pokucstvo i namestaj, onda treba jos vise.
Ako se ne zaposlite odmah racunajte da cete za prva 2 meseca sigurno dati prilicnu sumu novca i da oni nisu ludi sto traze onu sumu na racunu pri apliciranju jer znaju da s tim ovde moze da se rastegne jedva 5 meseci sa porodicom bez posla.
Cak i kada pazis gde sta kupujes i koliko trosis ne vredi jer nekako uvek previdis porez koji oni na kraju dodaju, kupili smo telefone sa punjacima za 48 dolara 2 kom na snizenju ali smo ih na kasi platili 56 zbog kojekakvih taksi, ako hoces i garanciju da mozes da vratis ako ne radi onda placas jos 10 dolara...naravno da to nismo uzeli.Tako je svuda ali to ima i dobrih osobina, npr. kupila sam set od 3 tiganja na snizenju po 18 dolara i vratila ih par dana kasnije jer sam u medjuvremenu dobila 2 kom pa mi nisu trebali i vratili su mi 21 dolar jer su tada toliko kostali posto je proslo snizenje.Prakticno sam dobila razliku u ceni.
A da smo kupili onaj koji je bio 6 dolara i vratili ga nedelju dana kasnije bio bi 20 dolara, :) smesno.
Stan sam konacno malo sredila da lici na nesto, iako smo bez namestaja ko nomadi ne smeta mi jer volim prostor, samo mi je vazdusni krevet jaaako neudoban i jedva cekam da nadjem nesto udobnije.Nema puno mesta jer je Aleksa okupirao jednu sobu a u ovoj kombinovanoj dnevnoj sa kuhinjom i trpezarijom nema puno mesta za neki pravi namestaj.Mada me spajz i plakari odusevljavaju, u spajz mozes da slozis 2 kolica, bicikl i sve namirnice ako se potrudis, naravno nemamo bicikl :))a po plakaru mozes da se setas...
Postavicu neke slike kasnije kad pronadjem kabl od fotoaparata.Aleksa i ja sad idemo do parka i na prskanje pa cu napisati ostalo uvece ili kad stignem...

Nas novi stan

I nije nesto velik ali za pocetak je ok, tacno mu fali jedna sobica za bebu ili nas dvoje, mada i nije preterana razlika u ceni izmedju 2 sobnog i ovog mislim da ce posluziti za pocetak.Ima prelepih malih dvospratnih zgrada sa dvoristima za decu i svega 4 ili 6 stanova u okolini, uvucenih u zelenilu van puta.Nas stan je u velikoj zgradi od 7 spratova, mi smo na prvom sto je ok,ima sistem za bacanje smeca direktno kroz saht u kontejner sa svakog sprata sto je opet ok, ono sto nije ok je da je kontejner pored nase terase.Nije problem miris jer je zatvoren vec kad neko sibne dzak sa 7og sprata to tako zvekne da ne moze da ti ne smeta pogotovo ako bebac spava.Zgrada je uredna i cista samo nema dvoriste, svakog jutra mirise na more jer su okolo eukaliptusi i borovi a galebovi dolecu sa jezera, ima i veverica i zeceva i kojekakvih pticica okolo.
Ono sto mi se svidja sve jeftine prodavnice su mi preko puta, ima 3 igralista i 3 velika parka 10 min od zgrade.Pored je comunity centar sa fontanom za decu i igralistem, imaju programe druzenja za majke i decu i takmicenja u kompjuterima i igricama za tinejdzere, prilicno je kulturno videcete slike, ono na sta nisam navikla je tip ljudi koji cini tkz. comunity a to su ljudi iz socijalnog naselja pored iz afrike, indije i sa bliskog istoka.Zene su sve zabradjene i u crnini, nose feredze, zenska deca takodje, muskarci izgledaju kao klosari da izvinete...pored ima dve ogromne zgrade sa slicnom strukturom pa svako malo dolazi patrola da ih obidje.Ljudi u nasoj zgradi su vecinom beli kanadjani, srbi i poljaci i vrlo prijatni.Odmah preko puta su 2 autobuske stanice i ogroman bulevar koji se proteze kroz citav grad.
Ima nekoliko vecih parkova sa jezerima na 10min kolima od nas ali jos nismo stigli da ih obidjemo, mozda kad Aca bude slobodan jedan dan...inace nije bas odusevljen radom preko agencije uzimaju mu dobar deo zarade pa mu minimalac bude jos manji, radi po 12 sati za masinom sa jednom pauzom od 15 minuta za obrok, nemaju klimu na poslu i cini mi se da u toj firmi nisu nesto humaniji uslovi nego u srbiji, jedina razlika je novac i zastitna oprema koju dobijaju svaki dan.Nadam se da ce uskoro naci nesto u struci, postoje i mnogo laksi poslovi za istu satnicu, zao mi je sto me nije poslusao i sacekao malo ili bar nasao nesto sa pola radnog vremena za prezivljvanje, da moze da trazi dalje.
Covek se ovde lako zezne ako ne prestane da razmislja kao sto je morao tamo, sve je potpuno drugacije pocevsi od medjuljudskih odnosa i poslova.Mi smo navikli da grabimo, borimo se i laktamo, ovde nema potrebe za tim i svi imaju neku dozu opustencije koja je nama suluda...Ceo zivot brines zbog ovog ili onog, cimaju te na poslu, pratis politicku situaciju, krparis i ekonomises i onda dodjes negde gde nista od onog sto si znao i radio ne vazi i nije potrebno, jednostavno sve sto ti se cinilo bitno tamo ovde je nebitno, i obrnuto ono sto ti je tamo bilo nebitno ovde se na to bas pazi npr. pazi se na cene hrane i jurenje po snizenjima, na razvrstavanje smeca i zagadjenje okoline, na ispravnost kola i sigurnost opreme za decu, a ljude boli uvo za ekonomiju i politiku a ponekad i za posao iskreno.
Potrebno je da se okrenes pun krug i presaltas na novi nacin razmisljanja.Slusam neke nase koji se zale kako je tesko jer se otplacuju hipoteke, lizinzi za kola, krediti za studiranje, mora puno da se radi non stop prekovremeno da se obezbede deca, i onda ja zabrinuto pitam pa sto to tako i cujem da osoba o kojoj se radi ima ogromnu kucu, dvoje kola,jahtu, punu lovacku opremu sa 10tak pusaka jer to su hobiji boze moj...i procackam malo usi jer pomislim da sam luda, znaci jedan radi prekovremeno zena i dvoje dece sede kuci, tesko se zivi sa spratnom kucom, dvoje kola na lizing,camcicem i hobijima...i zamalo da pocnem da se smejem coveku u lice jer pomislim na nasu jednu platu u srbiji i zivot sa njom...
Postoje ljudi koji su zaboravili neke stvari odande i zive u zemlji koju ne vole i ne zele da se prilagode nazalost dosta njih visi na internetu i prica vam bajke kako je ovde tesko...pitajte ih gde zive i sta voze, koliko zaradjuju i videcete da ce ucutati u momentu.Njima je lose zato sto bi kao i svi mi voleli da srbija ima kanadski sistem i standard ali to nazalost sto Sojic kaze " nece da bude bato..."

14 comments:

  1. odlican ti je blog,svaka cast i to bas zato sto opisujes sve detaljno, cak i duhovito.
    mi smo jedni od onih sa bebcem kao i vi sto se pripremaju za istu stvar i mnogo nam znaci tvoje pisanje.
    slike su ti sjajne i mali je presladak.
    puno vam uspeha zelimo.
    deni

    ReplyDelete
  2. hvala puno na odgovoru, svako dobro

    ReplyDelete
  3. Od Marijane
    Hvala ti puno stvarno si iskrena i puna informacija.samo tako nastavi.Veliki pozdrav za landlord!!!

    ReplyDelete
  4. 2mbps i 40gb download 35$ wtf ??? Otisla je i ta Kanada dodjavola, kad je to u Srbiji duplo jeftinije a u U.S.A 2mbps i nema u ponudi...

    ReplyDelete
  5. pa imas da biras izmedju 2 provajdera bella i rogersa tako da i nema nekog izbora, kao kod nas sa mobilnim mrezama telenor il telekom :)

    ReplyDelete
  6. Ma jasno je meni to :), nego 35$ dolara za takav internet je stvarno preskupo, ako je ta cena... Opste je poznato da u bolje razvijenim zemljama :) Internet je dosta jeftiniji, mada za kanadu izgleda nije :P

    ReplyDelete
  7. A kakvo je vreme?

    ReplyDelete
  8. Potpuno te razumijem. Zivjela sam u Americi skoro 10 g. dosli smo na radnu vizu i ista takva iskustva sam imala dole. Ljudi koji imaju sredjene papire, poslove, kuce, auta, kukaju da ti ih bude zao. Cesto sam puta pozeljela da im opalim samarcinu :)

    ReplyDelete
  9. ovakav blog mogu da naprave i da imaju samo oni koji rade za kanadsku vladu tj. kao prevodioci nasim ljudima kada dodju u kanadu, a posto je dolazak nasih opao sada su presli na pravljenje blogova da nebih ostali bez posla.

    ReplyDelete
  10. :))))) eh kamo lepe srece da radim za vladu imala bih super platu, na zalost ne radim. Manite se teorija zavere i preskocite moj blog, nije za vas.

    ReplyDelete
  11. Pa dobro ljudi zive u kucama i vozaju se u autima ali sve je na kredit kupljeno i dok se ne otplati to nije njihovo. Mozda zato i kukaju. Dok u Srbiji smo navikli da nasledimo nesto i da je nase. Toga ovde nazalost nema kad si prva generacija u Kanadi.

    A ovo da ti muz radi 12 sati a ima samo 15 minuta pauze je nemoguce. Morao je da ima sat vremena pauze, bar ako legalno radi, ako na crno onda je druga prica.

    ReplyDelete
  12. Pretpostavljam da je cika koji i u ovom slucaju veruje u teorije zavere, jedan od nasih koji "tamo zive tesko". Dakle, jedan od gorepomenutih... :)

    ReplyDelete
  13. e bas sam se slatko nasmejala,
    po mom misljenju na ovoj planeti sve je moguce...podjite samo od mesta na kom sam odrasla, za koliko stvari ukljucujuci ratove, inflacije, bedu, politiku mrznje su moji roditelji mislili "ma to je nemoguce" LOL a onda ih je strefilo posred face...

    ReplyDelete