Monday, October 17, 2011

Svet je lopta sarena...

Poslednja dva vikenda su prosla sa gostima i druzenjem, imali smo nazalost puno kise ali klincima nije smetalo jer smo isli u igraonicu i po zatvorenim prostorima u gradu.Uglavnom sve je bilo divno osim vremena koje se cele nedelje drzi na desetci sa konstantnom kisom, bez najave da ce biti bolje.

Danas sam sasvim slucajno citala vesti...bolje da nisam. U Kanadi su vesti uvek neka klasika, par pucnjava negde, poneko kidnapovanje deteta (uglavnom od strane drugog roditelja) eventualno neka setnja za necija prava ili sakupljanje para za neku zdravstvenu organizaciju i naravno vreme.
U subotu ce svi koji zele ici na proteste u nekoliko vecih gradova da podrze ovu okupaciju wall streeta, u ontariju ce biti "okupirana" Otawa i Toronto.
RIM je vec prijavio gubitke u proslom kvartalu i otpustio 2000 ljudi u Kitcheneru pretproslog meseca a sad jos i ovaj gaf sa padom BlackBerry-ja po celom svetu...Sto se Londona tice, stopa kriminala je porasla u odnosu na proslu godinu, udareni su temelji za novu policijsku stanicu i gradski mocnici se nadaju da ce do 2013 uspeti da dovoljno "nasminkaju" centar da bi ipak bili domacini prvenstva u umetnickom klizanju koje im visi o koncu zbog vec opisanih problema, da se ne ponavljam...
Neki "patriota" se vec 3 nedelje povlaci po novinama nakon sto je skandalozno u sred prijateljske utakmice sa americkim timom na led ispred crnog igraca bacio bananu... dok se drugi zgrazavaju i prepucavaju po novinama ja se sita ismejah oko kakve gluposti se usijala debata :) mislim, banana, strasno jel?
Nije mu nabio upaljenu baklju usta ili ga klepio razbijenom flasom il kamenicom, pih , banana :)
Druga vest oko koje su se uzburkale strasti je tuca omladinaca u po bela dana na sred ulice ispred srednje skole (znate one skole izmedju metadonske klinike i centra za beskucnike i alkose na dandas ulici gde povremeno prolazim?)koju je policajac rasturio tejzerom, boze moj, mama tejzerovanog se odmah nasla uvredjena prekomernom upotrebom sile, policijska brutalnost, nema veze sto je njen sinak mlatio druga metalnim kaisem u po bela dana na sred ulice a ostali su navijali i snimali za youtube...eh ta danasnja deca :) odmah su se nacrtala da demonstriraju ispred policije kako ih maltretiraju, ne daju im na miru da piju, drogiraju se i mlate se kao svi ostali tinejdzeri sveta :) ( ignore sarkazam, da je to bilo moje dete ja bi ih sve tejzerovala, majke mi, bez da pitam ko je kriv)

Eto, i treca udarna vest u Londonu je to sto se neki vlasnik privatne organic pijace zarekao da nece da pusti nekog tranvestita da drzi tezgu sa lascivnim svecama na istoj, jer po njemu to unistava porodicni duh pijace i zbog toga ce striptizete u lokalnom klubu i liga za gej prava organizovati dobrotvornu predstavu od koje ce prihod ici doticnom da finansira tuzbu protiv vlasnika pijace :)
Poslednih mesec i po to je jedino sto se desava u gradu i oko cega se ljudi brinu ako izuzmem izlozbe pasa i macaka i hokejaske utakmice, dakle banana, decja tuca zavrsena tejzerom i da li neko ima pravo nekom da zabrani da prodaje svece na njegovoj pijaci...ostalo iz Londona je ovde http://www.lfpress.com/news/canada/2011/10/15/18830991.html
Sto se Kanade tice, u Otawi je neka frka sa klinikom koja nije cistila i sterilisala instrumente, izvoz koji je gadno zglajznuo zbog toga sto se vecina stvari izvozi u USA se malo popravio, ali to ne menja cinjenicu da je 10tak auto firmi preseljeno sto u Kinu sto u Meksiko i da su 10tine hiljada ljudi samo u Ontariju izgubile posao. Ljudi se voze okolo sa nalepnicama na kolima "Ako jos niste izgubili posao, nastavite da kupujete kinesko ..." Cene nekretnina uopste nisu pale kao u USA, a ni cene ostalog, iz ovog regiona ljudi odlaze da kupuju u Detroit jer im je sve jeftinije, neki su cak poceli da kupuju i nekretnine preko kao hobi, nedavno je na likvidaciji prodata kuca u centru Detroita za 6000 $.I dok su ovde kuce oko 200.000 u proseku tamo su prilicno ispod 100.
Ipak, sve ovo je neka vec stara stvar koja se vrti mesecima,
ono zbog cega sam iskreno zazalila je ova vest, i ako imate slabo srce ili stomak ne gledajte snimak
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=10&dd=18&nav_id=550332

Jednom je jedan palestinac prokomentarisao da je vecina ljudi koja je odrasla kao on ili ja gledajuci sve vreme nasilje i rat na TV-u totalno desenzitivisana iliti neosetljiva na neke stvari na koje bi drugi burno reagovali ( kao npr kada mi je jedna mama U Kiceneru na ivici suza pricala kako se njeno dete u skoli isprepadalo od plasljivca koji je neki drugi klinac sa bliskog istoka maznuo tati i doneo u skolu da pokaze drugarima, a ja na to pocela da se smejem setivsi se sta sam sve vadila iz ranceva bivsih osmaka pred ekskurziju u selu u kom su svi ocevi dobrovoljno isli na ratiste :), morala sam posle pola sata da se izvinjavam zeni i objasnjavam joj da nisam luda), dobro, to je moj izgovor, nagledala sam se toliko grozote i jada da bi me verovatno razumeo samo neki jadnik iz palestine ili afrike zasto su mi neke stvari manje strasne nego ostalima,i drugacije reagujem,
ali nije mi jasno,
nikako ne razumem,
ovo sto se dogodilo u Kini...koji je njihov izgovor, to je ipak dete a ne pas.

I pre nego kazete da su ti ljudi zivotinje, pogledajte ovo (ponovo upozorenje na sadrzaj za one sa slabim stomakom)





I da ne zaboravim, ovo moram da podelim, najveci umovi na strip predavanjima RSA Animate








12 comments:

  1. Meni je pomagalo, kad me uhvati takvo raspolozenje, da se sjetim prvobitnih razloga zasto sam otisla sa balkana. U pravu si zapad nas umazi. Zaboravimo, ustvari, one bitne razloge. Tu fazu sam prosla i ja ali nakon nekog vremena sam uvidjela ljepote zivota u manjem gradu. Nije sve organizovano niti kompaktno kao u velikim centrima kao sto su Chicago ili Toronto ali nakon nekog vremena skontas da je u stvari zivot manje stresan u manjim mjestima. Chicago je divan grad sa svim prednostima za skole, posao organizovanje imigranata, zdravstvo ali definitivno nije mjesto za odgajanje djece. U TN smo imali kucu u elitnom suburb-u i sve je bilo ruzicasto dok nismo skontali da droga vlada :) valjda su imali vise novca za nju. Jedno smo naucili od droge i kriminala se ne moze pobjeci ni ovdje na balkanu a kamoli na zapadu, poenta je samo izabrati ono sto valja a ono sto ne zaobilaziti u sirokom luku i nadati se najboljem. Nego reci mi kakva im je ponuda za tv ili phone plans. Nesto sam pregledala ponude koje imaju pa sam zbunjena jel to oni prodaju prostor/protok na netu??? a ne brzinu primarno?

    S.B.

    ReplyDelete
  2. Oh, zaboravih te pitati jesi li pokusala u drugom centru za imigrante gore na Oxfordu?
    S.B

    ReplyDelete
  3. da, uglavnom se ponude odnose na kolicinu gb koju mesecno smes da potrosis bez da platis kaznu naknadno, brzina i nije neka stavka jer je i najsporiji net dovoljan za sve.Imaju bundle ponude, imas na sajtovima Primusa, bella i Rogersa a u Londonu je najjeftiniji TekSavy,
    nisam bila na oxfordu.Ako hoces ostavi mi mail na komentaru a ja ga necu objaviti pa mozes da me pitas ako te nesto drugo zanima.

    ReplyDelete
  4. UŽAS!!! I naši potrali su prenijeli vijest o jadnoj curici, srce me zaboljelo, nisam mogla vjerovati! Ne znam koga mi je više bilo žao, malog pilića ili roditelja!:((
    Ove snimke pasa nisam prije vidjela, ne znam koji me đavo natjera da pogledam (iako si nas lijepo upozorila), nevjerovatno... Baš me pogodilo, pogotovo onaj hrabri žućo koji je pored sve opasnosti od drugih auta spašavao svog malog krznenog druga! :'((
    Dobro si rekla, ne treba vrijeđati životinje uporđujući ljude s njima! Možda si vidjela šta su Gadafiju uradili - ne samo živom nego i mrtvom! Užas!!

    Tebi i tvojim momcima želim puno sreće na tom Divljem Zapadu, vjerujem da će biti sve OK - sigurno imate volju budućnost nego mi na ovom prokletom Balkanu!;)

    LP,
    Sarajka

    ReplyDelete
  5. Pooooz
    vec dugo citam tvoj blog ...tako da mi manje vise sve jasno osim jedne stvari ..metro pass u Torontu dali je samo za subway ili i za bus??? u biti kako to točno funkcionira ???

    Pozdrav m&m

    ReplyDelete
  6. Tvoj komentar u vezi banane...pa zar su te stvarno "grozote i jad kojih si se nagledala" desenzitirali i na rasizam? :-(

    ReplyDelete
  7. obozavam kad ljudi stavljaju ironiju u pod navodnike...i obozavam kad pokusavaju da se stave iznad nekoga koga ne poznaju...sta da ti kazem, onaj ko uspe da "reprogramira " ljude da budu samo "dobri i fini" dobice nobelovu, valjda...

    ReplyDelete
  8. da me zapravo poznajes znala bi da sam bila ironicna, ovaj svet ima mnogo gorih problema od jedne bacene banane.

    ReplyDelete
  9. Ne stavljam ironiju pod navodike - nego sam stavila pod navodinke, jer sam te direktno citirala. Nije stvar u banani, nego u tome sto ta banana simbolizira, a to je rasizam. A rasizam je, za mene, jedna od nagorih stvari na ovom svijetu. Mozda je to tebi samo banana, ali nekom crncu ili crnkinji - nije.

    ReplyDelete
  10. moj problem nije bio vezan za bananu vec za preterivanje medija u senzacionalizovanju ljudske gluposti a zataskavanju nekih bitnijih problema koje London ima...ali to su mediji i opste poznata politika skretanja paznje ljudima, koju sam valjda doktorirala tamo negde...zato je pomalo zabavno videti da je ovde ista stvar.

    ReplyDelete
  11. Mislim da je rasizam iako prisutan svuda manje prisutan u kanadi nego u USA, gde je nedavno bila debata oko toga sto je ponosni arijevac :))) nazvao sina Adolf hitler a cerku Arijevska nacija, jadna deca :(

    ReplyDelete