Saturday, October 1, 2011

U retrovizoru

S vremena na vreme novi facebook sa kojim jos ratujem uspe da me dodatno iznervira bombardovanjem vestima i polemikama odatle, putem statusa mojih poznanika i prijatelja, i onda htela ne htela budem uvucena u vrzino kolo, potrosim pola dana na gluposti koje niko nikada nije uspeo da promeni...
Juce su to bile rasprave o tome da li neko moze da se izjasni kao Vojvodjanin na popisu i naravno uvek aktuelna prica oko parade ponosa. Da ne zaboravim, evo jedne stvari koju mislim da vredi podrzati http://www.peticije24.com/peticija_da_novi_most_u_beogadu_bude_most_milice_raki, i to ne zato sto mislim da su Nato "agresori" krivi , iako igrom slucaja jesu, nego zato sto mislim da bednicima koji sedeli u svojim foteljama i dirigovali sudbinom dece i ljudi kao sto i sad rade ( i na moje zgrazavanje jos uvek sede u istim foteljama toliko godina kasnije) treba oduzeti priliku da okite novi most imenom nekog od svojih kolega, mislim sta biste izabrali Milicin most ili Slobin ili Borkin most, pa da vam se zeludac okrene svaki put kad ga vidite...
Sto se tice Vojvodine... ona je moja, i ja bih se vrlo rado izjasnila kao Vojvodjanka, doduse ovde mi niko ne bi zamerio jer verovali ili ne na poslednjem cenzusu ljudi su se izjasnjavali kao kvebecani, crni, evropljani, sloveni i eto ispade da u Kanadi zivi 65 000 izumrle vrste Jugoslovena :)
http://www12.statcan.ca/census-recensement/2006/dp-pd/hlt/97-562/pages/page.cfm?Lang=E&Geo=PR&Code=01&Table=2&Data=Count&StartRec=1&Sort=3&Display=All&CSDFilter=5000#Notes
a tamo bi me rodjena kuma nazvala separatistickim izdajnikom :) sreca pa se znamo, ko smo i kakvi smo, eh. Mislim mnogo bi mi bilo lakse izjasniti se tako nego cetvrt madjar, cetvrt nemac i 2 cetvrtine srbin sa primesama romske krvi u nekoj od prababa...ajte molim vas, pa vojvodina je mix bar 30 naroda, nacija kako vam volja kao i svi koji zive tamo, i na sve to sad jos imam i spansko prezime koja nema nikakve veze sa nama vec je ostalo u amanet od nekog jadnika koji je doseljen na teritorije tadasnjeg madjarskog i rumunskog Banata za vreme Marije Terezije i Filipa, kada je 180.000 spanaca iz raznih oblasti ukljucujuci Soriju odakle potice prezime doslo trbuhom za kruhom( za vreme raseljenja ljudi su se dogovorili da za prezime uzmu ime grada kako bi se na novim prostorima prepoznavali tako da ono postoji u 3 varijante pravopisa, u rumunskoj, madjarskoj i srpskoj verziji).Ljudi sa tim prezimenom zive u Meksiku, Usa i Kanadi, neki cak i u Kini, nekada su me neki od njih kontaktirali i pitali da li smo rodjaci...pa ko zna po tome da smo svi gradjani sveta i ove planete verovatno jesmo...
Eto, to je najblaza varijanta Vojvodine, i sad se ti izjasni da si samo jedno a pljuni na sve ostale pretke i vere koji su utkali svoje gene i krv u ono sto te cini covekom :), tesko zar ne? Zasto moras da pripadas samo jednom narodu i samo na jedno mesto, zasto ne mozes pripadati svima i svuda...ili bar imati pravo da kazes kako se osecas.
Sto me dovodi na trecu stavku, staru pricu koja se eto godinama ponavlja i godinama stvara losu sliku o losoj zemlji.Parada ponosa? Sta da kazem, ovde toga nema u takvom kontekstu, iz prostog razloga - ljudi kojima su data sva prava coveka nemaju potrebe da setaju ulicom i bore se za ono sto nemaju, imaju postovanje drugih, radna mesta i niko ih ne diskriminise. U mom centru za imigrante radi nekoliko njih i na zidu stoji poster koji poziva na iskorenjivanje straha od homoseksualaca i istopolnih parova. Da li ja to licno odobravam, iskreno verovatno odobravam u duhu mog uverenja da svako ima pravo da zivi svoj zivot kako hoce dok god ne ugrozava druge (ili kao sto je rekao Voltaire “All men have equal rights to liberty, to their property, and to the protection of the laws”) trebalo bi da se i ostali slazu, medjutim ono sto nas razlikuje je cinjenica da neko definise ljude kao kategoriju - oni slicni meni koja iskljucuje sve ostale. Kao u doba aparthajda, oni koji imaju drugu boju koze i nisu kao ja nisu ljudi, sada je samo oni koji imaju drugacija verovanja/politicka uverenja/seksualno opredeljenje/boju koze/poreklo i nisu kao ja, verovatno nisu ljudi :))))
Evo jos jednog filozofskog citata koji objasnjava neke druge stvari “In every country and every age, the priest had been hostile to Liberty.” Tomas Jefferson
Ali da zavrsim sa politikom i filozofijom jer ponekad imam osecaj da je to mlacenje prazne slame, u americkom ustavu stoji
The quote "One man's liberty ends where another man's begins." has a very important meaning. The quote means that a person can do anything they wish to do until it interferes with another person's liberties. This statement is put into affect in the first amendment of the Constitution. In the first amendment all of the tasks Congress may not do are stated. An example of what Congress can not do is create a law that forbids a person to practice a religion. They are not allowed to do this because it is against a person's liberty for them not to have religious freedom in the United States.
Isto vazi za vecinu civilizovanih i naprednih zemalja u svetu, pa ipak Svajcarska je izglasala zabranu gradnje minareta a francuska ima zakon protiv burki...sto znaci da svako ima pravo da savije zakone ili pronadje rupe u njima i izrazi svoj stav o nekim slobodama i pravima, bas kao i tamo, i to se NIKADA nece promeniti, zato sto ce uvek biti onih koji svet dele na ljudi kao ja i ostali...a oni su ti koji cine vecinu i ciji se glas uvek cuje.
Zasto je parada potrebna? zato sto njeni pokretaci verovatno zele da se cuje i njihov glas...da li ce to promeniti vekovima ukorenjena verovanja i stavove, verovatno nece, da li ce to doneti ikakva prava marginiziranima na mestu gde obicni ljudi nemaju nikakva prava...ne verujem.
Po meni trebalo bi da naprave paradu svih otpustenih zbog trudnoce, svih koji sklapaju kraj sa krajem i ne mogu da pronadju posao, svih koji ne mogu da ostvare svoja prava na normalan zivot, svih koji su odavno izgubili svoj ponos...tamo.
Ako je nekom za utehu eto lakseg nacina da se izadje odatle, svi koji apliciraju kao ugrozeni zbog orijentacije i maltretirani tamo, lakse ce dobiti vizu.

Sto nas tice, vreme je lepo ali nocu ponekad bude 5 do 7 stepeni i vec ukljucujem grejanje.
S vremena na vreme skoknemo do prijatelja u Torontu, ili do onih u Kiceneru ili vec na neku farmu na sveze jabuke i bobice.Vikendom odemo negde na rucak ili veceru, u setnje parkovima duz reke ako vreme dozvoli.U Ontariju su trenutno izbori i banneri i reklame su na svim travnjacima, ne petljam se u to jer jos nemamo pravo glasa i ne verujem da ce mi biti bitno i kad ga budemo imali.
Otkrila sam divnu prodavnicu za kreativce Michaels, gde se moze nabaviti sav materijal za hobije pravljenje nakita, sapuna,modela, slikanje u svim tehnikama,strikanje, kilt, patchwork,aplikacije, torte i kolace,scrapbooking,i jos mnogo toga i redovno koristim priliku da se zanimam sa necim, pored slikanja i pravljanja sitnica sa bebcem juce smo napravili svoj sopstveni sapun sa sljokicama i igrackicama unutra, nije bas kao na slikama ali je zanimljiv.
Za veceru - kanadske ludaje, domace poljske slanine i krompir sa farme, sve u pleku na vojvodjanski nacin, meni je divno da u srcu pripadam svuda :)

Farm Barnyard Animals Soap

Handcrafted Soap

where is my pumpkin? =}

PS za one koji vole bombice, vrlo ih je lako napraviti od sode bikarbone i limuntusa, bebi ulja, boje i parfema evo uputstva




6 comments:

  1. Svake godine u isto vrijeme se isto osjecam. Jedina razlika je sto ove godine ne ulazim u rasprave, ove godine znam da ce takvo okruzenje slijedece godine biti daleko cijeli Atlantik i pola Evrope od mene i to mi daje malo mira. Ipak, za svaki slucaj ovih par dana oko gej parade ne idem na kafe, ne ucestvujem u vecim druzenjima... Za svaki slucaj... Mrznju ne shvatam i necu da je shvatim, nebitno prema cemu je okrenuta i ne mogu da vjerujem da je neko na takav nacin propagira. Ove godine su ponovo hapsili maloljetnike koji su se spremali da napadaju ucesnike parade i to me svaki put smrzne, jer ne mogu da zamislim kako i kad su vec stigli da nauce toliko da mrze. To je nas veliki poraz i moja bivsa najveca strepnja, ali sad sam mirna. Uspjela sam da izvucem svog klinca, on ce rasti i zivjeti toleranciju i to me cini presrecnom... Zivjela Canada i njen imigracioni program. Jaca

    ReplyDelete
  2. Sapuni, pa slika farme su ucinili da se osetim NORMALNO, i da se podsetim da moze zivot i da bude normalan. U sledecem trenutku shvatim, koliko se lose osecam zbog ovakvog nacina zivota..
    Hvala ti za podsecanje da i mi mozda jednog dana budemo ziveli normalno :)
    V(iT)

    ReplyDelete
  3. Hvala ti sto delis ono dobro i lose sto vam se desava u proteklih nesto vise od godinu dana. Redovno citam tvoje blogove i ovo je moj prvi komentar. Nadam se da ce sve biti u redu sa poslom i gradom, ipak je to jos uvek kratak period da bi se iskristalisale neke stvari, iako pretpostavljam to vama tako ne deluje.
    Devojka i ja zelimo da apliciramo, ali nazalost ona ne zna engleski , tacnije zna ga jako slabo, a njeno zanimanje je na prioritetnoj listi. A ja ga znam dosta dobro, al' sta mi vredi, moje nije...
    Jako sam se nasao u tvojim tekstovima posebno u onom delu kada kazes da je svaki tvoj razgovor ovde sa vrsnjacima koji drve o politici i o nekim temama koje su apsurdne, tipa koja politicka stranka je u pravu sa svojim beznadeznim programima, delovao na tebe kao da nisi deo ovog drustva, kao da nisi trebala da budes tu rodjena! I ja se tako osecam! Ovde me kolege zovu finac, valda to dovoljno govori.
    Nadam se da cemo i mi imati neku sansu, stvarno ne bih da mi deca ovde odrastaju, jednostavno ne mogu da se pomirim sa tim! Veliki pozdrav!

    ReplyDelete
  4. Drago mi je sto vidim da gore ima radnji koje sam posjecivala u USA Michaels, Sears, Walmart. Sad malo bolje razumijem zasto ni moj muz nije odusevljen Lomdonom heh :(

    S.B.

    ReplyDelete
  5. Ako hoces ostavi mi mail adresu u komentaru a ja ga necu objaviti, pa kad dodjete mozemo se videti.

    ReplyDelete