Tuesday, May 29, 2012

Posete\gosti

Ako zelite da vas neko poseti ovde, potrebno je da odete na ovaj sajt i pogledate zahteve
http://www.canadainternational.gc.ca/serbia-serbie/visas/visiting-visiter_ser.aspx?lang=eng&view=d
Posto se zahtevi sada predaju u Becu a ne vise u Beogradu pretpostavljam da ce se procedura i cena malo promeniti, pratite promene.
http://www.canadainternational.gc.ca/austria-autriche/visas/visit-visite.aspx?lang=eng&view=d
Zahtevi za vizu u Becu mogu biti poslati postom, kurirskom sluzbom ili predati licno
ponedeljkom do cetvrtka od 8:30 do 11:30.

Negde sam cula da ce postojati on line aplikacija ali zasada nisam nasla nista na sajtu ambasade.
cene su ovde kliknite na plavi link fee schedule.
Posetilacka viza sa jednim ulaskom je trenutno:
Temporary Resident Visa
Single Entry $75 ili €55 ili 6,150 dinara
Sto se tice papira
Domacin koji je u Kanadi treba da preda sledeca dokumenta
1. Pozivno pismo sa svojim licnim podacima i podacima onog koga poziva u goste, podaci sadrze ime prezime, datum rodjenja, status u kanadi tj drzavljanstvo, adresu i poslodavca, kontakt telefone i mail, isto te podatke popuniti za gosta plus podatke o datumu dolaska i odlaska sa prethodno rezervisane karte.Pozivno pismo treba da sadrzi kratak opis boravka, datum dolaska i odlaska, gde ce gost boraviti i u kojim je odnosima sa domacinom, npr

ja taj i taj bih zeleo da pozovem svog rodjaka \brata/sestru da me poseti u /torontu.
za vreme posete koja ce trajati od /datuma do /datuma gost ce boraviti kod mene na ovoj adresi i ja cu snositi njegove troskove boravka.Planiram da vodim svog gosta u turisticki obilazak /ontarija/nijagare itd.

ispod toga lepo popunite svoje podatke, podatke gosta i stavite
ja taj i taj potvrdjujem da su svi navedeni podaci tacni, datum , ime prezime i licni potpis.

2. Oni koji su platili porez treba da posalju kopiju T1 ili T4 poreskog obrasca
3. Pismo poslodavca da su zaposleni obavezno i ako zele da prijave visinu primanja ali to nije obavezno
4. Kopije pasosa ako nemaju PR karte jos ili kopije obe strane PR karti svih clanova porodice i dece


Gost podnosi popunjen set papira za vizu, uplacene troskove za vizu i ostatak dokumentacije koji je naveden u zahtevu a koji uglavnom ukljucuje

- ako ima u vlasnistvu nekretninu, kola podnosi te papire,

- ako radi gde radi i visinu primanja,

- koliko para planira da ponese ili izvod sa deviznog racuna ako hoce ali ne mora,

--dokaz o srodstvu (izvod iz maticne, vencani list)ako ambasada to trazi zbog razlicitih prezimena - nama su trazili za moju mamu

- ako je student izvod sa fakulteta,ako je penzioner penzioni cek ili izvod

fotokopiju ili online odstampan obrazac za povratnu avionsku kartu ovo je obavezno i karta mora biti rezervisana ili kupljena pre zahteva za vizu

2 fotografije sa belom pozadinom propisane velicine.

Za svaki slucaj proverite zahteve na stranicama ambasade.

Vreme obrade je na sajtu ambasade procenjeno na otprilike 20 radnih dana.

Ako ne mozete da docekate goste na aerodromu imate opciju da za oko 30 do 50 $ unajmite shuttle ili taxi da ih pokupi i donese do vaseg stana.

http://www.torontopearson.com/en/toandfrom/outoftown/#

6 comments:

  1. Mi smo moje pozvali u posetu, krajem aprila su otisli u BG ambasadu predati papire. Keva dobije vizu isti dan, a ocuhu uzmu pasos i kao, moraju da obave "military background check" i da ocekuje da ga zovu za 3 nedelje. Nakon 2 nedelje zatvorise ambasadu u BG i BEZ ikakve najave i upozorenja poslase sve papire za Bec, ukljucujuci i njegov pasos. U ambasadi u Becu je nemoguce dobiti zivu osobu na telefon, zvao sam 50 puta, javlja se samo automat koji te vrti u krug. Eventualno se javi sekretarica koja hladno prebaci na automat pre nego sto sasljusa. Elem, pasosa nema vec 5 nedelja, niti znam kako ga misle poslati nazad obzirom da ocuh po njega ne moze otici (jer mu isti treba da izadje iz zemlje, jel), a verujem da u ambasadi ne zele da plate slanje DHL-om kad i ako jednom obrade. U odsustvu ideja zvao sam konzulat Srbije u Torontu i oni mi rekli da ne mogu nista i da se obratim svom MP-ju. Zvao i MP-ja, koji takodje kaze da ne moze tu nista. Da li je bilo tolio tesko barem reci ljudima koji su krajem aprila predavali za vizu da oceukju zatvaranje ambasade u narednih 10 dana?? Ovo je cisto izivljavanje >:(

    ReplyDelete
  2. strasno, mi sad planiramo da zovemo svekrvu na jesen i ovo nam je sve zakomplikovalo, em je pola starijih ljudi bez ikakvog znanja engleskog ili nemackog, em nemaju neke sanse sami da popune papire ili odu licno, em je daleko...stvarno nisu morali to da urade, ali iskreno pocinjem da se pitam da li je stednja bila jedini razlog ili su predvidjali ishod izbora i ono sto ce uslediti...

    ReplyDelete
  3. E stigla je i viza najzad... posle mesec i po dana. Ipak rade nesto u Becu, ali niko ne odgovara na telefon/mailove, to ti je.

    ReplyDelete
  4. Zdravo dobri ljudi!

    Imam mali problem oko uplate taksi za obradu kanadske vize. Naime sakupio sam papire za kanadsku turisticku vizu, i ostalo mi je samo da uplatim taksu. Posto papire saljem iz Crne Gore, na sajtu www.kanada.at sam skinuo dokument gde kaze:

    If your country of residence is not in the above list, you should pay by financial instrument.
    FINANCIAL INSTRUMENT (Canadian dollar certified cheque or money order)
    Send a financial instrument in Canadian dollars drawn on a Canadian bank, payable to The Receiver General for Canada, for the exact amount of the fee(s) in the table above.
    We will not accept financial instruments drawn on non-Canadian banks or in the wrong amount.

    Znaci ne pominju banku u Crnoj Gori gde moze da se uplati taksa.
    Da li je neko imao iskustva sa 'finansijskim instrumentom' ili sertifikovanim cekom, da li to znaci da moji domacini treba da uplate za mene u Kanadi i posalju mi dokaz ili ima neki drugi nacin da u Crnoj Gori uplatim taksu?

    Hvala na odgovoru!

    ReplyDelete
  5. Vuce, pokusaj molim te ovde copy paste link,

    http://forum.krstarica.com/showthread.php/360020-Kako-do-Kanadske-iseljenichke-vize/page234

    to je forum za novu proceduru

    ReplyDelete
  6. Hvala Silycat!

    Bio sam na tom forumu.
    Uglavnom nazvao sam Komercijalnu banku u Beogradu, i rekli su mi da moze neko za mene da uplati u Srbiji, da ce amabasada prihvatiti tu priznanicu.

    Takodje evo jednog foruma za zivot u Kanadi.

    http://www.bosanskibrod.info/offtopic-spam-sale/zivot-u-kanadi/2085/

    Srdacan pozdrav

    ReplyDelete